Ute-og innearbeid i dag

Det er vindstille for første gang på lenge. Så i dag begynte mannen å fjerne store hauger med løv som har samlet seg  i blomsterbedet, og langs den ene husveggen.

Jeg rakk knapt å våkne med en kaffekopp før han var i gang. Som vanlig hadde han vært våken i timesvis allerede. Jeg måtte stille opp som søppelposeholder. Greit nok det. Det var godt å få bort det værste. Og det er mye mer å gå løs på da vi først begynner utearbeidet.

I en kaffepause kom Linerlen nesten bort til oss.

Vi har to stykker her nå.

Langt ute på jordet sto det et rådyr eller en hjort. Den var det ikke så godt å få tatt bilde av. Vi bor på kan det ja.

Nå som det endelig er vindstille fant jeg frem nye potter og plantet om de få plantene jeg har sådd i år. Det er sånt som er greit å gjøre ute.

Jeg tror det er to paprikaplanter og en chili.  Og det er i hvertfall  en tomatplante.

Prøver meg med mye mindre antall av hver sort i år. Tenker jeg kommer til å kjøpe agurkplante og noe annet spennende hos et gartneri etterhvert.  Nå skal disse her få stå i sola og kose seg i dag. Det er kuldegrader på natta fortsatt, så de skal få komme inn igjen i løpet av kvelden.

Nå er det på tide å spise frokost. Magen skriker etter mat. Og etter det skal jeg pusse vinduet og få opp nye gardiner på kjøkkenet. Skrubbe og vaske kjøkkenvifta står også på programmet i dag.

Så i dag blir det både ute- og innearbeid.

Lag deg en koselig vårdag du også😚

 

6 kommentarer
    1. Jeg er også flink til å være søppelposeholder, mens jeg sitter godt på en stol. 😀

      Hadde tenkt vi kunne plante litt ute på varandaen til den nye leiligheten vår, men det blåser ofte mye her, så tror alt ville flakset bort…

      Ha en fin dag! 🙂

      1. Hehe… ja det er godt vi er brukandes til noe😁
        Synd det blåser så mye hos deg. Er det bare nå disse dagene som det blåser stort sett over hele landet, eller er det generelt mye vind der du bor? Jeg får da håpe du kan plante noe fint etterhvert👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg