Ute i dag også.

Jadda, jeg kom meg ut i dag også.  Et helt kvarter ble det. Med oppoverbakke til toppen av gårdsveien aller først. Bare den er heftig nok uten fnugg av kondisjon. Oppe på toppen der det flater ut gikk jeg veldig sakte til jeg fikk tilbake noe av pusten. Var veldig usikker på om jeg bare skulle gå bort de få meterne det er til det kommer en liten nedoverbakke, og rett og slett snu. Pusten var ikke på lag i det hele tatt. Og om jeg gikk ned måtte jeg selvfølgelig gå opp igjen på tilbaketuren.

Det er bare det at i nedoverbakke går bena av seg selv, og det ville vært for teit å snu etter omtrent 150 meter. Jeg tok sjansen og gikk ned bakken til hovedveien. Håpet jeg skulle klare å komme meg tilbake på egenhånd.

Her er det snakk om 270 meter fra døra mi. Det så jeg på telefonen min da jeg skulle knipse et par bilder av hvilken vei jeg kan velge å gå herfra. Altså 270 meter å gå for å hente post, og kaste søppel. Det blir aldri gått for å gjøre det. Det blir bare gjort da vi skal ut med bilen. 

Her er de to retningene jeg kan velge å gå videre. Det ble jammen forskjell på lyset på bildene. 

Dette er tatt i retning der sola går ned. Det ble blått. Blåtimen. Bildet under er tatt i motsatt retning. Her ser det ut som det er fullt dagslys enda. 

Antageligvis var det riktige lyset sånn ca midt i mellom. Jeg knipser for det meste bare med mobilen min.

Men som du ser da så er det ikke flatt uansett hvilken vei jeg velger. Enten lange svake bakker, eller en ganske bratt en som er kortere og fortsetter med ei lang slette på toppen.

Jeg valgte den bratte i dag, men jeg kom bare halvveis før jeg måtte snu. Jeg hadde nådd målet mitt med tanke på tid, så det fikk være godt nok. Faktisk klarte jeg å hente meg inn igjen ganske fort etter å ha stupt inn døra hjemme og fått av meg jakke og støvler. Det hadde jeg ikke trodd på vei opp bakken fra postkassa igjen.

Dette her er ille. Jeg har ikke annet valg enn å fortsette med daglige små turer, og satse på at formen stiger smått om senn.

 

Da vil jeg ønske deg – og meg ei god natt og nye muligheter i morgen😚

8 kommentarer

Siste innlegg