UTE AV HUSET, HAGEN OG GÅRDEN

Endelig ser det ut til at de verste hostekulene er over. Og jeg tror jammen jeg har vært helt feberfri i dag.

Så i dag fant jeg ut at jeg ville bytte gardiner på kjøkkenet. Men da ville jeg pusse vinduene også før jeg hang opp de nye. Og da kunne jeg jo like godt begynne å vaske veggene også, og skapene oppå og skapdørene og taklamper… og ja egentlig hele kjøkkenet. Det blir selvfølgelig ikke ferdig i dag, men nå står alt på halv 12 der ute, med vaskebøtta som vinduspynt og ingen gardiner.

Jeg ble avbrutt av en butikktur. Og det bremsa hele opplegget mitt. Jeg skal i hvertfall bli ferdig med vindusveggen og henge opp de nye gardinene i kveld. Nå skal jeg ha en liten hvil inne på sofaen. Her er det deilig og kjølig.

Beddet mitt er vanna i dag. Stakkars tomatplantene og blomstene skrek etter vann i solsteika. Det har faktisk vært godt og varmt noen dager nå😊

På tirsdag var jeg nede hos min mor i flere timer. Jeg hadde med meg strikketøy, og vi kosa oss med egg til lunsj. Sønnen min har jo laget seg hønsegård i hagen hennes og satt opp et drivhus der også.  

Redskapboden etter min pappa er blitt til hønsehus. Det kan vel snart kalles “et lite stykke Thailand” der nede nå. Han bor jo der med min Thailandske svigerdatter. Jeg fikk snakka litt med dem også mens jeg var der. Før de tok med seg bikkja og dro på skauen for å fiske og bade i varmen.

I går kveld var ikke formen og humøret det beste igjen, så det ble mest til å slappe av med boka mi. Men utpå kvelden tok jeg med Dino en tur da jeg skulle i butikken, og da fikk vi litt frisk luft da vi gikk en tur langs vannet der borte. Det er så mange fine blomster langs veiene nå.

Da ønsker jeg alle en fortsatt fin kveld, mens jeg lader opp til en liten runde til på kjøkkenet😊

#hønsegård #blomster #familie

4 kommentarer
    1. Skikkelig arbeid i dag. Det blir jo fint. Deilig med rene vinduer og nye gardiner. Da kan du kose deg ekstra godt med boka i kveld. Fint hos mora di og dem da 🙂 Virker driftige..

    2. Ja det blir godt å legge seg med boka snart 😊
      Syns det er koselig med høner og drivhus nede hos mora mi jeg. Sønnen min er litt VEL driftig til tider😃

    3. Ja.. endelig 😊 Jeg må gå igjennom innleggene dine fra Bergen i morgen. Jeg har ikke sett innom noe særlig fra noen et par dager. Jeg regner jo med at du koser deg.!! Kan hende vi ender i Bergen om ikke alt for lenge, ei reisevennine og jeg. Vi var innom Bergen da vi prata så vidt om hvor vi skulle dra denne ferien. Vi har pleid å vært på storbytur i Europa. Men med den ubrukelige og uforutsigbare formen min satser vi på Norge i år. Vi har måttet avlyse en tur til Praha en gang for 4 år siden. Det var dumt, men sånn måtte det bli den gangen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg