Ut på tur i går også. Hviledag i dag.

I går var jeg en tur i Hokksund igjen. Skulle møte yngstemann hos ei venninne som vi var med på bilhandel dagen før. Ei pære måtte byttes før hun skulle ut på langtur i helga. Og det er ikke bare bare. Halve fronten på bilen må skrus av for å komme til inne i frontlyktene. Det skal ikke kunne gjøres enkelt lenger.

Da han var ferdig der dro vi og hentet hunden til eldstesønnen, som ikke var i form i går, sønnen altså. Yngstemann hadde bestemt seg for å gå tur med hunden, og sanke noen kilometer på Stravaen samtidig. Jeg ble med. Hadde jo tross alt klart 3,5 km med oppover og nedoverbakker på mandag sammen med denne venninna vi var hos i går.

Tur-ruta hadde han planlagt. Vi skulle gå fra et sted som heter Kølabonn og innover mot Ormåsen og gruvene ikke så langt derfra. Det var et vanntårn som var målet. Det så vi tilslutt, men da svingte vi av fra denne nye veien vi gikk på innover, og fortsatte frem til gruvene i stedet. Her er både vann og grunn  oransjefarget. 

 

Ganske tøff farge på denne bekken som renner derfra. 

 

Her er et par gruvehull fyllt med vann. 

 

 

Nå er det satt opp skilt med opplysninger om gruvene her. Det tror jeg ikke det var den gangen gutta boys og kameratene syklet rundt her oppe som smågutter og etterhvert ungdommer. 

 

 

Fra Kølabonn og opp til gruvene var det nøyaktig 1,5 km. Med ei runde rundt på området der oppe ble turen på tilsammen 3,3 km. Jeg er mer enn fornøyd med å ha klart 2 turer med såpass lengde i løpet av ei uke.

I dag har jeg hatt hviledag etter nok ei hektisk uke på farta. Har vært trøtt i hele dag, så det trengtes.

I morgen er det bloggtreff i Drammen. Det blir spennende. Bunny  er karen som har organisert dette treffet. Han virker som en trivelig kar som jeg gleder meg til å møte. Selvfølgelig gleder jeg meg til å møte de andre også.  Så nå må det bli natta på meg her ganske snart. Må prøve å være våken og opplagt i morgen.

HA EN GOD NATT❤️

 

6 kommentarer
    1. Det var en fin turrute dere gikk, og det brune vannet kommer vel av at det er noe jern i bakken. Eller er det noe annet 🤔 Så koselig at du dro på Bloggtreff i Drammen. Jeg hadde veldig lyst til å bli med, men kunne dessverre ikke. Hadde dere det fint?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg