USTABIL FORM FOR TIDEN

I går kveld vurderte jeg om jeg skulle ringe legevakta eller ikke. Hjertet romsterte i brystkassa med ujevne sprell, blodtrykket var plutselig veldig høyt, det stakk i hodet og ellers var formen på bunnivå.

Tårene lå stadig på lur og vi gikk for en helt rolig dag begge to fra tidlig på dagen. Mannen sov lenge etter at vi fikk i oss litt mat. Mens jeg prøvde å roe hodet med en serie jeg fant på tv. Likevel ble formen bare værre utover kvelden. Til slutt sa jeg til han at jeg lurte på om jeg var nødt til å ringe legevakta. Alt kjentes feil ut i kroppen, og jeg begynte å få grøsninger øverst i topplokket i tillegg til det ene punktet det stadig kom små stikk.

Jeg blir jo litt redd for at noe skal eksplodere, enten i hodet eller i brystkassa. Det er nemlig sånn det kjennes ut.

Men samtidig orker jeg ikke tanken på å måtte reise så langt når jeg føler meg så totalt tom for krefter. Jeg har vært noen turer på legevakta de siste årene. De fleste gangene med drosje, men også et par ganger i sykebil.

Mannen min klarte å snakke rolig med meg , mens et angstanfall bygget seg opp.  Han har sett dette noen ganger nå og kjenner igjen tegnene. Heldigvis at han var der, for en liten periode klarte jeg ikke å dra inn pusten under gråtetokten som kom. Hyperventilering på gang, og da får man virkelig ikke puste. Det gjør ikke saken akkurat bedre. Panikken blir fullkommen.

Jeg har beroligende medesin og han fant det til meg. Dét og gråtetokten gjordet at kroppen roet seg etterhvert.

Han laget middag til oss etterpå. Selv om det ikke er hans område. Det var godt å kjenne at kropp og sjel ble roligere, og det var godt å få servert ferdig middag.

I dag har jeg fungert bedre. Jeg har gjort noen småting. Og det skal jeg være fornøyd med. I tillegg skal jeg stå for middagen i dag. Ellers skal jeg ikke ha for store mål for dagen.

 

 

#angstanfall #ustabil #bipolar #bipoplarlidelse #psykiskhelse #depresjon #hyperventilere

8 kommentarer
    1. Huff da ❤❤❤ Så kjedelig at formen din ikke er på topp, men godt at det roet seg. Slikt er ikke moro, og jeg forstår at at man blir engstelig.

      Godt å høre at du har en bedre dag i dag ❤❤❤ Håper virkelig at du får bedre bedre dager.

      Ønsker deg en kjempefin torsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk😊
        Jeg hadde en nogenlunde fin dag i går. Det var godt. I dag skal jeg ta det veldig rolig igjen kjenner jeg. Får prøve å lytte litt til kroppen.
        Ønsker deg ei fin helg 😚

      1. Tusen takk😊 Det var en dag jeg ikke ønsker reprise på med det første.
        Jeg er glad mannen var hjemme da utbruddet kom, og fikk roet meg så jeg fikk pustet lettere igjen raskt. Følelsen av å bli kvalt er forferdelig.
        Ønsker deg ei fin helg😚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg