Ungkarsmiddag til meg i kveld.

Siden jeg for det meste er alene her i huset, har jeg laget meg en ungkarsmiddag i kveld. Jeg koser meg som bare rakker’n jeg.

I dag har jeg lest krim og hatt et par ørsmå dubber. Ellers har jeg vært ute å gravd opp bittelitt av gresset mellom steinhellene ute her. Mannen begynte på det en dag han var hjemme. Så jeg får forsette der han slapp. Jeg blir nok ferdig en gang.

Jeg måtte teste ovnsbakt rødløk fra boka til Jaime Oliver. Det bestemte jeg meg for den dagen jeg så oppskrifta, løk ble kjøpt inn i går.

Den skulle bakes i ovnen på 200 °C i 30-35  min. Før den skulle i ovnen måtte bunnen skjæres av så den ble stående. Siden det bare var til meg i dag brukte jeg kun en halv løk. Skar et kryss halvveis gjennom og la på en kladd med margarin, litt salt og timian på toppen.

Det ble godt tilbehør det. Det eneste tilbehøret jeg hadde. Det var dårlig med grønnsaker her i dag.

Siden stekeovnen først måtte brukes la jeg potetskiver inn der også, og til slutt kyllingnuggetsene som bare skulle stekes i 15 min. Da ble alt ferdig på en gang og jeg kunne kose meg med ungkarsmiddagen min.

Fortsatt fin søndagskveld til deg og meg 😊 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg