Tung tur seint i går kveld.

Turen i går kveld var blytung å gå. Jeg har vært sliten noen dager, men jeg klarte jo så fint en tur på hele 4 km sist. Så jeg trodde det skulle gå fint denne gangen også.

Jeg somlet med å lage middag og spise den utpå kvelden, og tenkte jeg kunne gå da første del av Farmen var ferdig kl 21.

Da reklamen kom før nyhetene gjorde jeg meg klar i full fart. For fort tydeligvis, for jeg glemte å ta astmamedisinen min i farta. Den har jeg brukt mye i det siste. Pusten er mye tung om dagen, men når jeg husker å bruke medisinen blir ting bedre. Jeg har hatt den i årevis, men brukt den veldig lite. For det meste før anstrengelse bare. Og når jeg husker den før jeg skal ut å gå er det stor forskjell fra å gå uten. Nå for tiden brukes den uten at jeg skal gå også.

I går tror jeg ikke at jeg hadde tatt en eneste dose. Og det kjentes allerede de første 50 meterne av turen. Men tur skulle jeg gå. Jeg hadde tatt bilen bort til sentrum igjen. Er litt pysete for bakken ned til veien her hjemme på glatta.

Jeg gikk i motsatt retning fra forrige tur. Glatt, glatt, glatt…. selv om det var strødd tidligere i uka. Og da jeg gikk og heiv etter pusten samtidig som jeg måtte prøve å holde meg på beina bortover ble det veldig tungt å gå. Det kjentes i hele kroppen etter ei lita stund. Vonde hofter, vond rygg, vonde skuldre og vond pust. IKKE en fin tur. Men jeg gjennomførte og klarte 2 km.

Da jeg kom ut av sentrum og over på veien  mot Hokksund begynte det å bli bar asfalt på gangveien. Det var bedre å gå på selv om pusten slet enda værre da det er bare oppoverbakke der i lange strekker. 

 

Jeg var så glad da jeg kom tilbake til bilen og var ferdig med dagens innsats. Jeg skal ikke glemme en dose av pustehjelpen før en tur igjen. Det er helt klart.

At jeg er i bedre form enn da jeg begynte med disse turene kjenner jeg på hvor for jeg får igjen pusten etter hver tur. Til å begynne med var det bare å komme seg inn døra og lande langflat i sofaen med pust og pes ei god stund. Nå kan jeg låse meg inn i rolig tempo og begynne med noe annet med en gang. Det er en stor fremgang mot bedre helse. Jeg kommer til å stå på videre.

HA EN FIN MANDAG ❤

 

2 kommentarer
    1. Det er nok lurt å ta astmamedisinen før du går tur, ja.🤗👍🏻
      Da var det nok en tung tur.
      Heier på deg!👏🏻👍🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg