Tung snø, bursdag og strikkekafe.

I går ble det en lang og sosial dag på meg. Jeg var nede hos min datter, svigersønn, og barnebarn for en minifeiring av min datters 40 års dag. At det er lenge siden hun ble født det klarer jeg ikke helt å henge med på. Men hun ble 40 på mandag uansett hvordan jeg vrir og vrenger på det.

Før jeg kom meg av gårde kom yngstemann opp for hjelpe meg å få frem bilen fra all den tunge snøen som lå godt pakket rundt den. Under var det bare is, det merket jeg allerede den dagen jeg parkerte den sist. Jeg spant frem og tilbake for å komme best mulig på plass. 

Jeg tror virkelig ikke jeg hadde klart det alene i går. Snøen var for tung, og jeg hadde for dårlig pust, pluss at jeg har hatt småfeber på kveldene og natta siden søndag.

Jeg dro nedom og hentet min mor, og kjørte videre til dattera og resten av familien etterpå. Det ble kaffe, muffins og is, og masse skravlings. Eldste barnebarnet viste frem den splitter nye bunaden sin som er klar til  konfirmasjonen hennes til våren. Jeg tok ikke bilde av henne i den nå. Vi ville vente til den store dagen med det. Hun var sååå fin i den!! Det er en blå Nordlandsbunad. 

Mens vi satt der kom dattera over en oppdatering på Facebook om en strikkekafe i nærheten. De skulle ha besøk av en sykepleier der i går som skulle komme med informasjon om strikk til premature babyer på Kongsberg sykehus. Min mor strikker en del sånt smått, og ville gjerne høre om det. Så da dro vi bort dit da klokka ble 18.  Da hadde vi vært i bursdag siden 15.30.

Strikkekafeen er i samme område hvor butikken jeg jobbet i ligger, så jeg regnet med at flesteparten av de som var der var kunder i butikken. Og det stemte. Omtrent alle var det. Men de færreste kjente meg igjen. Jeg har omtrent ikke vært innom butikken etter jeg  sluttet, og nå som jeg er grå i håret i stedet for helt mørk, pluss en del kilo ekstra, er jeg ganske forandret på de få årene siden jeg jobbet der. Noen lurte nok litt og syns det var noe kjent, og da jeg sa navnet mitt kjente mange meg igjen. De fleste  av dem har vært kunder der i alle de 20 årene jeg jobbet der.

Ja…så da har jeg vært på strikkekafe for aller første gang. At jeg hadde med strikketøy var bare flaks. Jeg har begynt på et nytt prosjekt av noe av garnet jeg har her. Babybukse blir dette. 

Fikk strikket ferdig det ene buksebenet. Og det ble kaffe og vafler på oss. Det ble nok sukker på meg i går. Og nok folk på en dag også. Men det var faktisk litt trivelig også. Jeg ble med nedom min mor igjen og så på Farmen der før jeg endelig kunne reise hjem igjen til meg selv.

I dag har jeg vært ute og handlet mat for ei uke omtrent. Må nok en tur opp til sentrum før apoteket stenger også. Men ellers skal jeg ingen steder i dag.

I morgen skal jeg mest sannsynlig ut på månedens avtale med ei av mine venninner. Den avtalen satte vi opp da vi hadde vår første månedsavtale. Da spiste vi pinnekjøtt og hadde strikkekveld nede hos henne. Denne gangen skal vi ut på noe. Det skal du få høre om i morgen. 

 

HA EN FIN TORSDAG ❤

6 kommentarer
    1. Koselig med både feiring og Strikkekafe.🤩🧶
      Fin farge på buksa.🧶
      Blå Nordlandsbunad er vakkert!🤩
      En fin kveld ønskes deg.🤗

    2. Det ble en fin dag! Vi har døtre som er 40 vi da 🙂 Min eldste ble det i november, og mannen min sin eldste i oktober. Så vi har vel blitt litt eldre vi da, men ikke i hodet 😉 God helg! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg