Trøtt søndag, med punktering

Heldigvis er det søndag i dag.  Da er det lov å være litt sløv. Og akkurat det er vi begge to i dag.

Jeg syns det er innmari dumt at det ble en sånn dag nå. Jeg som jeg har hatt noen veldig fine og lange dager denne uka. Har vært sååå fornøyd med meg selv, som har vært tidlig oppe og holdt meg våken og aktiv til langt på kveld.

Så trøtt, og så fysen på noe godt kjørte jeg de fem kilometerne bort til sentrum. Ferdig handlet, med både søtt og salt i bilen skulle jeg forte meg hjem igjen og prøve å våkne med snopen.

Bilvinduene var nede på begge sider i varmen. Jeg kom ikke mange meterne ute på veien før jeg hørte en merkelig “flopp-flopp” lyd utenfor på  passasjersiden. Jeg begynte å lure på om noe hang på utsiden av døra og slang.  Hadde ikke hørt den lyden før. Så kom jeg til å tenke på om jeg hadde punktert.

Jeg stoppet på første mulige plass for å sjekke…og sånn så dekket ut.

 

Da kom det et par mindre pene gloser som sikkert hørtes utover sentrum. Godt det ikke er så folksomt her.

Mannen hadde heldigvis ikke rukket å sovne før jeg ringte etter ham. Han hadde en plan om en dubb. Det ble det dårlig med.

Ikke hadde jeg reservehjul i bilen og ikke var det felger på de andre dekkene som lå hjemme. Mannen hadde løsningen….skum. Bare å sprøyte inn i dekket kjøre bort på bensinstasjonen og fylle på med mer luft der. Det holdt fint. Vi kom oss hjem med begge bilene.

Mens jeg ventet på han gikk jeg over veien for å se på elva og hva som vokste i grøftekanten.

Jeg fikk skikkelig lyst til å bade der nede. Det er steike varmt i dag også. Ihvertfall så fort sola stikker frem.

Jeg ruslet bortover et lite stykke. Der fikk jeg øye på disse stråene.

De tror jeg er rette slaget til å farge garn med. “Lillebroren” til Takrør. Hvis det ikke er Takrør da? Samme typen jeg fant på skauen en kveld, men disse var høyere.

Jeg må nok bort dit en dag jeg er mer våken og i farta og plukke dem.

På tide med middag snart. Jeg får begynne å kokkelere.

Ha en fin kveld😚

 

 

6 kommentarer
    1. Bra det ble ordnet. Så utrolig kjedelig altså. Jeg punkterte jo i vinter 15 kuldegrader ute. Jeg bannet fryktelig. Jeg måtte ringe et dekkservice og de kom hjem. Blir jo helt lamslått man vet ikke hvor man skal begynne 🙄

    2. Punkteringer er kjedelig.
      Hvis “sentrum” er Prestfoss ligger det ei nydelig badestrandlitt lenger opp mot Eggedal, ved ei bru. Men det vet du sikkert. Bada masse der da ungene var små og vi bodde på Krøderen.

      1. Er det der det heter Sandsbråtan? I så tillfelle var det ved den brua vi var da vi kjøpte Thaimat i våres😊 Jeg la ut noen bilder derfra. Vet ikke om det var der dere bada eller om det kan være på andre sida av brua og oppover?
        Jeg var ikke på den siden og kikket.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg