Trøtt og sliten, og nok en overnatting i Sigdal.

I går ble det hektisk noen timer igjen. Gutta kom med henger for å tømme enda mer fra hus og uthus. Så jeg måtte tømme 2-3 esker hjemme i leiligheten før jeg reiste oppover. Jeg hadde noen få til som allerede var tømt. Alle disse ble med oppover for å få nytt påfyll.

Jeg skulle innom et sted for å kjøpe noe til malearbeidet som snart må begynnes på. Da jeg gikk ut av bilen ble jeg så svimmel at jeg måtte holde meg fast i biltaket før jeg kunne bevege meg mot inngangsdøra. Inne i butikken ble jeg hengende over disken og fikk forklart hva jeg skulle ha.

Jeg sa til mannen bak disken at jeg var så svimmel. Etter å ha pratet litt med han og puttet det jeg skulle ha i veska holdt jeg på å gå uten og betale. Mannen lurte på om jeg var veldig dårlig, han likte nok ikke at jeg skulle ut å kjøre bil med en gang. Han lurte på om det kunne være at jeg hadde for lavt blodtrykk . Jeg sa jeg ofte ble i sånn form, og spesielt etter at jeg har spist. Jeg spiste rett før jeg dro hjemmefra uten å ta meg tid til å slappe av etterpå.

Det er for mye styr og for mye jeg et nødt til å prøve å gjøre hver dag. Jeg svetter så fort jeg beveger meg og det snurrer i hodet.

Da jeg kom meg ut i bilen igjen og fikk satt meg kom tårene. Jeg fatter ikke hvordan jeg skal orke… og rekke alt som må gjøres i løpet av den neste måneden. Alt ser bare helt uoverkommelig ut. Og akkurat da ringte eldstemann.

Selvfølgelig hørte han at det ikke sto helt bra til i den andre enden av telefonen. Og jeg fikk beskjed om å bare reise til huset og sette meg til de kom.

Jeg satte meg i 5 minutter, før jeg bar inn tomeskene og begynte å fylle i en av dem. Det gikk ikke så bra. Hver gang jeg reiste meg opp etter å ha bøyd meg over esken snurret det så jeg måtte holde meg fast i kjøkkenbenken, og svetten haglet. Jeg ble nødt til å legge meg rett ut på sofaen til de kom. Det tok ikke så lange stunda før de var der.

Da de kom gjorde de det meste av det jeg hadde på lista mi bare jeg forklarte hva jeg helst ville ha gjort det dagen. Jeg rakk og se over litt her og der, og jeg fikk fyllt et par esker som de bar ut. Noen søppelsekker med div sengetøy, klær  og andre ting fikk også plass i bilene. Hengeren ble fyllt med siste rest av mine ting i uthuset. Nå er det klart til å kostes ut derfra. Det som står igjen i det rommet nå er bare litt av det som er “mannen” sitt. Så lenge vi ikke vet om han blir boende eller ikke, får det bare stå.

Gutta sier dette kommer til å gå helt bra. Det er jo stort sett bare ting og tang fra skuffer og skap som står igjen av det som er mitt nå. Og så er det maling og vasking. Men tid tar det da jeg stadig må ta det roligere noen dager.

I går kveld måtte jeg reise opp igjen til Sigdal med bagen min for overnatting nok en gang. “Mannen” og eieren av bilen som ble vraket er i  Lyngdal for å frakte bilen tilbake hit. De reiste grytidlig i dag og hele dagen går nok med på den turen. Så da er jeg her hos Esther igjen da.

Jeg har laget meg ei liste over det jeg vil ha gjort her i dag også. Foreløpig har jeg ikke orket annet enn å vært oppe og spist frokost. Jeg er trøtt, sliten og lei av alt som har med flytting og gjøre. Det ser ut som det for det meste blir hviledag i dag.

Jeg har med meg ei bok jeg kan lese i.

Og det kjennes ut som det blir noen små dubber innimellom.

Jeg reiser ikke herfra uten å ha med meg noe ned til leiligheten, så litt må jeg ordne med. Og forresten….ovnen virker!!! Jeg tok med den nyeste jerngryta jeg har og testet med den da jeg var hjemom i går. Da ble det slutt på blunkingen av tall og andre tegn.

 

HA EN FIN HELG ♥ 

10 kommentarer
    1. Det høres ut som det er for hardt for deg. Tenker du bør få undersøkt den svimmelheten. Men godt at guttene dine kom for å hjelpe deg. Og alt blir, steg for steg. Ønsker deg en god lørdag. <3

      1. Jeg tror også det kommer av at det er alt for mye som må ordnes nå for tida. Det kan nok hende jeg ringer å bestiller en legetime hvis dette fortsetter uansett.
        Ha en fin søndag 😊

    2. Når man er svimmel klarer man ikke å gjøre stort. Det har kanskje blitt litt for mye i det siste? Håper du får litt roligere dager så du får hentet deg inn litt. Ha en fin lørdagskveld!🤗

      1. Nei det tar på og gå rundt og sveive hver gang jeg reiser meg opp. Det er nok det at det er veldig mye jeg er nødt til å ordne for tida. Håper det blir b4a igjen når alt dette er ferdig 😊
        Fin søndag til deg 🥰

    3. Det finnes vel ikke noe så ubehagelig som å være svimmel, og det hørtes ikke bra ut. Du burde kanskje sjekke det ut hos legen. Så får du ta det med ro og ikke stresse. Håper resten av lørdagen din blir fin 🤗

      1. Ja jeg begynner å lure på om jeg ikke må ta en legetur igjen. Jeg går vel egentlig ut fra at jeg bare er veldig sliten av alt som har med flytting å gjøre. Men det er ikke godt å si.
        Jeg kosa meg med mat og tv da jeg kom hjem i går kveld 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg