Trivelig blogtreff i Drammen. Del 1.

Jada, jeg møtte opp. Og det er jeg veldig glad for at jeg gjorde.  Hviledag dagen før og dagen etter. Det gikk helt fint. I går var jeg så smått virksom igjen. Tømte en sekk med klær og sengetøy og fikk mesteparten av det i vaskemaskinen. Flyttelasset blir jeg aldri ferdig med. Men det er nå så.

Det var 3 andre bloggere jeg traff i Drammen. Roger, Bunny ,  som jeg aldri har truffet før var en utrolig likandes kar.  Aud Marit, Audmarit , var det også veldig hyggelig å treffe. Og Britt, Kjerringtanker  var det koselig å se igjen. Vi to møttes for første gang før jul på Blaafarveværket. Det kan nok hende vi treffes der igjen i løpet av sommeren. 3 supre oppegående mennesker. Uten antydning til krangling og diskusjoner, for de som lurer på det. Vi hadde det bare hyggelig. 

Vi møttes på Gulskogen gård, der Roger hadde disket opp med hjemmelaget mat, brus med isbiter, og duk på bordet. Snakk om kar som fikser og ordner da! 

Selv om han har hatt mer enn nok annet å styre med i det siste, gjorde han dette for oss. Utrolig godt gjort.

Her sitter Roger og følger med så ikke den nærgående Påfuglen du ser hodet på ved vaffelhaugen skulle forsyne seg selv. Britt og Aud Marit i full prat.

 

Flott og sulten Påfugl.

 

Da vi var ferdige med mat, drikke og skravlings tok vi en runde rundt i den store hagen på gården. Der var det masse fint. Og finere vil det bli om et par uker da enda flere planter blomstrer.

Se her da! 

Dette treet var flott. Ingen av oss var sikre på hva slags tre det var. Og jeg har ikke gjort noe forsøk på å finne det ut enda. Jeg har visst nok med å klare å samle hode til å skrive blogginnlegg for tida.

Her er nærbilde av en av de tusenvis av blomstene på treet.

Noen som vet hva dette er for et tre??

Flere bilder ble tatt på rundturen i hagen/parken. Alle av oss var like imponert. 

Roger var borte og tok nærbilder av denne Rhododendroen (håper alle d’er, o’er, r’er er med her nå.) Flere av oss hadde plunder med å stokke tunga rundt det navnet der…hehe.

Jeg har ikke sett denne fargen på blomstene før. Skarp og spesiell rødfarge. Den likte jeg.

 

Alléen..følelse av en tur på 1800-tallet. Leser bygderomaner jeg vettu. Så dette er stas å se.

 

Alle måtte ha nærbilder av knopper. Herlig vakkert.

 

Og litt fra resten av vandringen vår.

 

Ved et bord i skyggen foran huset satt vi og slappet av litt før Britt måtte reise hjem til sitt.  Vi andre dro videre ned til sentrum for å spise. Det kommer det skriverier om i neste innlegg. Jeg blir nødt til å gjøre det sånn for i det hele tatt å få delt denne opplevelsen med deg. Dette innlegget ble begynt på i går, men ble aldri ferdig. Ting tar tid om dagen. 

Takk for en dag som går rett inn i  minneboksen, til alle dere 3 jeg møtte på Gulskogen gård. Jeg er sikker på at vi møtes igjen.

Lånte dette bilde av Roger jeg, som vi er alle 4 på.

 

GULSKOGEN GÅRD ANBEFALES ETT BESØK I SOMMER. JEG VIL DIT IGJEN OM IKKE ALT FOR LENGE.

HA EN FIN SOMMERDAG ❤️

13 kommentarer
    1. Kjempekoselig blogginnlegg om bloggtreffet deres 😊 Det var så flott at Bunny arrangerte et bloggtreff for dere, og dere hadde det tydeligvis kjempekoselig 😊

      Det er jo så koselig å endelig få møte mennesker bak en blogg, for da får man en person å forholde seg til i stedet for et bilde og et nicknavn 😊

      Så ut som en idyllisk plass å ha bloggteffet på 😊

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Det var et nydelig sted vi var på ja. Med bare trivelig mennesker 😍
        Det er fint å få møte noen av de man har fulgt i flere år på blogg in real life ja 😃.
        Jeg har ikke fått lest igjennom alt fra treffet deres i Trondheim enda, men jeg ser dere også hadde det veldig fint 😃
        Fortsatt fin kveld til deg 🥰

    2. Så flott innlegg om den fine dagen deres. Så fint å lese og jeg ser dere koser dere sammen <3
      Mange flotte bilder her hos deg, vakkert sted og dit skal jeg absolutt i sommer.

    3. Så koselig å se dere sammen!🥰🤗
      Skikkelig fine bilde fra den flotte Hagen.
      Lurer på om det treet kan være det som Solliv la ut bilde av for ikke så lenge siden?
      Husker ikke hva det het.
      Godt å høre at dere hadde et koselig bloggtreff.🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg