Travle dager.

Hei hei, her er jeg igjen. Det har vært noen travle dager nå, så bloggen har måttet vike. Jeg har rett og slett ikke orket å bruke den tida som har vært igjen av dagen til å skrive. 

I går hadde vi en planlagt dugnadsdag hos min mor. Der holdt vi på med ting og tang ute hele dagen. Tømte vedskjulet for ved som lå igjen innerst i skjulet. Kjørte det i trillebårer og stablet det på terrassen. Der er det lettere for henne å hente inn veden selv.

Ny tørr ved ble trillet inn i vedskjulet og stablet opp i fine høye rader. Det er mer ved som skal inn der så det blir en ny dugnad igjen neste lørdag.

Et dødt epletre ble fjernet. Et nytt tre/busk ble plantet. Det ble en pil i stedet for epletre. Noen små klatreplanter er satt ned ved gjerdet/leveggen mot veien.  En levegg er satt opp ved en uteplass. En reol med oppbevaringshyller er satt inn i en utebod. Og vi fikk servert mat av Thaidamene som tok jobben på kjøkkenet.

Da vi kom hjem fikk vi besøk av bonusdatter-og svigersønn. Mannen trengte hjelp av noen med hengerfeste på bilen for å hente noe som ikke fikk plass inne i bilen. Det stilte svigersønnen opp med. Så nå er den saken på plass.

Dagen før brukte jeg timesvis på å vri hodet med å tilpasse og forandre et mønster til noe jeg skal sy av disse stoffene.

Hva det blir får du se den dagen det er ferdig.

I dag har jeg hatt besøk av min mor. Vi fikk sett et par opptak på TV. Ute var det rett og slett for varmt å være uansett. Det var forresten hett nok å holde på ute i sola i går også. Sommeren er her fortsatt, selv om det ble påstått at den var over for ei stund siden. 

Først nå er middagen satt i ovnen, og jeg kan skrive ferdig dette innlegget som ble påbegynt før min mor kom. Ikke kjøttfritt i dag. Skinkesteik står på menyen.

Mannen har også hatt besøk i dag. Først på formiddagen, og et nytt besøk senere på dagen, som fortsatt er her. Det skal bli godt å legge seg rett ut å se på tv etter en sein middag i kveld.

Jeg får se om jeg rekker å begynne og sy på prosjektet mitt i morgen. Det aller meste er klippet og klart til å møte symaskinen.

Men jeg har også en diger kurv med epler stående på kjøkkenbenken. De venter på å bli eplesyltetøy og eplekake. Det er nok det som må bli prioritert først og fremst.

Ny dag med nye muligheter i morgen. Jeg tror ikke jeg orker hverken det ene eller det andre i kveld. Det får greie seg med kokkeleringen.

Ha en fin søndagskveld😚

8 kommentarer
    1. Dette var flotte arbeidsdager. Så kjekt å få ordnet! Helmax..
      Gleder meg til å se hva du syr, nå kommer snart ny sesong av Symesterskapet. Gleder meg. Elsker det programmet! 🙂 klem og fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg