Travel søndag

Jeg har gått tur nr 2 i målet mitt for Mai…. 50 km.  Mannen ville bli med å se seg litt om i terrenget der jeg gikk i går. Så vi dro avgårde med en gang jeg fikk slukt ei skive og pakket med meg vannflaske i en sekk, etter såvidt å ha rukket å våkne i dag. Jaja….det ble sent på formiddagen da. Skal innrømme det. Jeg var nemlig litt for oppslukt av kart og turløyper og diverse tur-planer til å klare å sovne i går kveld.

Dette området er ikke mer enn ca 3-4  km fra oss. Det går fort med bil. I dag kjørte vi litt lenger inn på skauen. Vi kjørte opp den bratte bakken jeg kom ut på langt oppi lia i går. Jeg valgte å følge den ned igjen til bilen, og da så jeg jo at det var mulig å kjøre opp dit.

Vi kunne parkere bittelitt lenger opp enn der jeg begynte nedturen. Der var det en benk og et fint utsiktspunkt.

En mann kom joggende forbi oss og fortsatte oppover. Da skjønte vi at det antageligvis gikk turløyper videre innover, så vi fulgte den veien han tok. Mannen så uforskammet sprek ut der han liksom bare trippet lett forbi. Han var sikkert rundt 70 …..tenk å være i DEN formen da!!!

Ganske så riktig.  Det var ikke lange biten vi gikk før vi kom til en ny benk med bålplass. Her var det skilter i forskjellige retninger så vi kunne lokalisere hvor på kartet vi var. 

Derfra gikk Esther og jeg videre alene. Mannen ville utforske litt rundt der vi var. Vi fulgte turløypa i retning disse pilene. Da kunne jeg finne turen på Ut.no og se nøyaktig hvor jeg var i løypa. Bruker GPS inne på appen. Kjekt. 

Jeg var forberedt på oppovebakker i dag også. Så jo fort at det stemte.

Et godt stykke var det var det bare stein i alle størrelser og gå på. Det var ikke så innmari godt. Heldigvis ble det bedre veier igjen etterhvert.

Oppover og oppover gikk det.

Over en bekk også.

Den slukket Esther tørsten i på vei ned igjen. Vi gikk tur/retur i samme løype i dag. Tok ikke sjansen på å gå lenger enn til det første platået jeg kom til.

Det så ut til å være enda et stykke igjen til målet som sto på skiltet lenger ned. Så vi snudde her. Vi hadde ikke allverdens tid til å utforske så mye mer heller denne gangen.  Vi var bedt bort på middag til et vennepar senere på dagen.

Derfor ble det ikke så lange turen i dag heller. 1,8  km…det holdt det, da omtrent halve turen besto av stigninger og den andre halvparten av nedoverbakker. Det kjennes i beina for å si det sånn.

Jeg er fornøyd jeg. Og resten av dagen gikk til hyggelig samvær og god mat. En skikkelig fin og travel søndag. 

Ønsker alle der ute en god natts søvn 😚

 

6 kommentarer
    1. Dette så ut som en fin løype altså. Her må du lære deg alle stier og veier. Ut appen har jeg også. Men ikke utlært hvordan jeg bruker den skikkelig.

      1. Du finner nok ut av appen etterhvert hvis du vil bruke den for å finne nye turer😊
        Jeg kommer helt sikkert til å utforske flere stier og veier der oppe😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg