TRAVEL MUFFINS

Når det sitter to utålmodige  mannfolk ute og vil ha kake, da blir det gjort i hurtigfart. 

Indegriensene rekker nesten ikke å få gjort seg klare til bruk. De skal jo egentlig ha romteperatur før de skal blandes. Men jeg rakk å la de stå litt fremme før jeg i det hele tatt sa noe om at jeg skulle bake.

Muffins er det veldig lenge siden jeg har bakt, men jeg fant noen gamle muffinsformer med litt størrelse på i skapet. Så da var det bare å sette i gang.

Her er oppskriften jeg fant i den gamle kokeboka mi.

  • 150 g margarin
  • 2 dl sukker
  • Dette røres hvitt
  • 2 egg – halvpiskes og røres inn litt etter litt.
  • 4 dl hvetemel
  • 2 ts bakepulver
  • 2 ts vaniljesukker
  • 1,5 dl melk
  • Det tørre siktes og blandes i vekselvis med melka.
  • ca 2 dl rosiner 
  • Stekers midt i ovnen på 180° ca 15 minutter.

Å pynte var det jo nesten ikke tid til. Det låt  ” er det ikke snart ferdig” med jevne og ujevne mellomrom ute fra terrassen. Så det var bare å slenge melisglasuren på de alt for varme kakene og få satt på en sukkertopp på hver.

 

 

Så sånn ble det resultatet. Mannfolkene ble da fornøyde de i det minste 😊

En var glad for at jeg ikke hadde rosiner i hus. Men den andre syns det sikkert hadde vært godt . 

Det ble nemlig uten rosiner denne gangen.

 

#muffins #kaker

4 kommentarer
    1. Takker og bukker 😊
      Jeg tror ikke jeg har hatt det i muffinsene noen gang jeg heller pga ungene. Men det er sikkert godt. Det sto i oppskrifta, så neste gang skal jeg lure inn noen i halvparten.
      Blåbær har jeg prøvd en gang. De ble ganske gode 😊
      Kos deg med kvelden du også <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg