Travel dame i flere dager.

Hei igjen. Det ble en pause herfra nok en gang. Denne gangen har det vært mest pga av at jeg har vært ute av huset og sett både familie og venner 5 dager i strekk !! Jeg kan ikke huske sist jeg har klart det.

Det har vært grilling i Hokksund et par ganger, tur til Holmestrand med sønn og svigerdatter for å plukke Ramsløk en dag, ute på en liten “date”, ut på kjøretur og middag med sønn og svigerdatter til Vikersund. Der var vi bortom Vikersundbakken en tur også. Vi klarte oss med bare ett av de 1078 trappetrinnene det er opp bakken. Ute og handlet blomster, og plantet de i blomsterkasser og urne ute på verandaen min en dag. En kjøretur til Sigdal for å sjekke hvordan stranda så ut, og slappe av ei stund i sola. Der ble det burger, polka, og vals på parkeringa ( i ensom majestet ). Helt utslitt da jeg kom hjem den kvelden. Og ei venninne kom på besøk for å hente en hel bærepose med Ramsløk da jeg kom hjem fra Vikersundturen. Jeg hadde 4 kg her,  så det var godt å få gitt bort en del. Det ble en koselig skravlekveld ut av det.

Jeg har lagt noe av Ramsløken i et glass med olje. Så oljen får smak av den. Jeg har laget et par forskjellige pestoer. Noe har fått plass i fryseren, og i går laget jeg ramsløksalt. Det ble tørket i ovnen i noen timer, så jeg ble nødt til å holde meg hjemme. Jeg kjente det var på tide å gire ned, så det var helt greit. Det har lukta over hele leiligheten her siden torsdag. Kan godt hende det gjør det fortsatt, men jeg er nok blitt immun for akkurat den lukta ei stund fremover nå. Håper naboene også har blitt det.

Det har blitt lite søvn de 2 siste nettene, så i dag har jeg bare holdt meg til sofa, bok, og tv. Jeg har brukt meg opp for ei stund. Men sååå godt det har vært og kjenne på livet noen dager da !!! Det blir forhåpentligvis mer av det fremover nå.

Nå er det middagstid på meg.

Et par bilder av Ramsløken får holde i dag. Jeg skal prøve å komme med innlegg og flere andre bilder i morgen. 

 

 

HA EN FIN KVELD ❤️

 

 

 

4 kommentarer
    1. Godt å se deg her inne igjen 🥰 Og veldig godt å høre at du har fått levd litt, sjøl om det har kosta litt energi.
      Håper du får en riktig flottersfin kveld videre og at natta blir god ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg