Tordenskrall og regnbue.

Tidlig i kveld lå jeg og leste og holdt på og sovne fra boka mi. Da kom det et laaaangt tordenskrall. Jeg er ikke redd lyn og torden. Ikke før det nesten kommer inn døra. Jeg sitter gjerne ute og ser på når det lyner jeg.

Normalt er de fleste hunder redd tordenskrall. Men Esther…. hun lå like rolig i den andre sofaen og slappet av. Tror ikke hun leet på et øre engang. Det kom noen få dunder og brak til og så var det over.

Jeg gikk en tur ut for å se. Det hadde høljet skikkelig ned ei stund før tordenværet kom. Jeg hørte at det plasket ned på taket.

Det var bare dumt å sovne da det begynte å bli såpass sent, det var smartere å finne på noe annet. Esther ble med ut hun også. Og se på den fine regnbuen som hadde dukket opp. Esther sto og kikket på den like mye som jeg gjorde. 

 

Det tok ikke så lange stunda før det svarte uværet forsvant og sola tok over igjen. For å holde meg våken til leggetid tok jeg med Esther i bilen og kjørte bort til stedet vi gikk tur for et par dager siden. Der gikk vi i den andre retningen i kveld. Den veien har jeg gått en gang før, så jeg vet hvordan og hvor veien går.

Det går an å gå ei bra runde der, men det veit jeg at jeg ikke hadde klart med den formen jeg er i nå. Derfor gikk vi bare en halv km bortover før vi snudde og gikk tilbake til bilen.

Det holdt i massevis. Jeg syns vi hadde et greit tempo, og innen vi var tilbake ved bilen var jeg kvalm, svimmel og gjennomsvett.

Vi gjennomførte en kveldtur i hvertfall. Og nå skal vi sove godt i natt begge to. Esther er verdens beste samboer og turvenn. Det kommer til å bli rart å ikke ha henne med da jeg flytter.

HA EN GOD NATT ♥ 

8 kommentarer
    1. Her har det også tordnet hele natta og det er meldt mer og vind i kveld. Kjenner at jeg gjerne vil ha bedre vær nå. Så fint at du fikk en kveldstur med hunden. Du kommer nok til å savne henne. Ha en riktig fin kveld!🤗

      1. Tordenværet gikk raskt over her 😊
        Dere har fortjent noen gode soldager hos dere også nå. Her er det sol og varmt igjen.
        Jeg kommer nok til å savne Esther til og begynne med i ihvertfall. Hun er så rolig og snill. En god samboer på mørke kvelder. Og det er ikke noe problem å gå tur med henne heller 😊
        I utgangspunktet har jeg ikke villet ha hund i det hele tatt etter å ha vært bindt av det i mange år. Så det blir nok bra det også etter ei lita stund 😊.
        Fin kveld til deg 😊

    2. Vakker regnbue 🙂
      Heldig at Esther ikke er redd torden og lyn. Det var meldt torden og lyn her også, noe vi ble snytt for. Heldigvis 😀

      1. Ja det var en svakere en der også 😊
        Det er mye som skjer i løpet av et liv så det går sikkert fint etter ei lita stund dette også. Jeg har egentlig ikke ville ha hund i det hele tatt jeg. Føler meg veldig bindt av det, men Esther er bare snill og god . Jeg kommer til å tenke mye på hvordan hun har det fremover. Hun er jo vant til at jeg er hjemme med henne.

    3. For en nydelig og sterk regnbue 🥰 Jeg er ikke direkte redd tordenværet, men når det lyner og tordner i ett sett syntes jeg no det er litt skummel, spesielt på natten. Ellers så er det fasinerende å sitte ute på balkongen å se på. Ha en fortsatt fin tirsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg