Titt titt. En liten tur innom.

Jeg har ikke lest og skrevet så mye her inne denne uka. Jeg er fortsatt i Hokksund hos min mor. Alt av hvert vårt hobbyutstyr står fremme over hele stua. Formen er så som så, så det er ikke blitt gjort så veldig mye. Min mor har laget et kort og jeg har sydd et skjørt. Det er da noe.

Skjørtet rakk jeg å klippe ut det meste av delene til på torsdag, før yngstemann ringte å begynte og bli sulten på middag. Da var det bare å pakke alt vekk fra spisetuebordet og begynne som kokk i stedet. Etter middagen ble jeg mett og trett som vanlig, så det ble ikke gjort mer på syprosjektet den dagen. 

Fredag begynte jeg med nytt mot. Etter en kaffeskvett tenkte jeg det var smart å sette i gang med prosjektet med en gang. Etter noen timer med bare små pauser ble jeg ferdig med nød og neppe før det skulle serveres ribbe her til kvelds. Ribbe er i grunnen grei middag. Den står og godgjør seg selv ei god stund til i begynne med. Så den kunne jeg sette inn i ovnen og la stå, mens jeg gjorde siste finish med symaskinen. Litt stress ble det på slutten. Men jeg ville bli ferdig med det jeg holdt på med før jeg måtte rydde av bordet igjen.

Både jeg og svigerdatteren min ble fornøyd med resultatet.

Skjørtet er siste del av dette antrekket. Genseren ble ferdig for ei god stund siden. Bildene ble knipset i full fart, så de kunne visst blitt bedre. Jeg ser jo nå etterpå at jeg burde rettet litt på både skjørt og genser før jeg knipset. 

I går og i dag har magen slått seg vrang, så nå er jeg ganske så dehyrert, slapp og svimmel. Har ikke begynt på noe nytt prosjekt. Bare såvidt hatt frem strikketøyet  ute i sola i dag. Nå går sola ned hvert øyeblikk. Jeg har prøvd å spise litt. Og nå tror jeg vi er klare for tv resten av kvelden.

Fin kveld ønskes deg😚

 

14 kommentarer

Siste innlegg