TILBAKE TIL STILLHETEN

Ikke det at det er bråk i Hokksund altså. Det er bare det at der er det mer liv. Biler som kjører forbi huset, mennesker å møte ute på tur, både syklister og gående. Mange er ute å lufter hundene sine. Noen jogger, andre rusler i rolig tempo. Innimellom høres sirener fra politi, brannvesen eller sykebiler.

Her hos oss høres det sjeldent annet enn fuglekvitter. Jeg er i grunnen heldig jeg som kan velge å være litt her og litt der. Noen ganger er det godt med helt stillhet og ro. Andre ganger er det godt å se mennesker.

Jeg satt ute i sola en liten stund da jeg kom hjem. Det eneste jeg kunne høre var fuglene som kvitret. Ellers var det litt stille.

Ester la seg i kurven sin etter å ha hilst ellevilt på meg. 

 

Mannen var ikke hjemme mer enn 10 minutter etter jeg kom. Han skulle avgårde og hjelpe en kamerat med et eller annet. Og tror du ikke han hadde støvsugd og vasket alle gulvene i 1.etg i dag da??? Supermannen min! Da kan jeg begynne på andre ting i løpet av helga. Herlig. 

Jordene her hjemme begynner å bli snøfrie nå.

Det er bra, da blir det sikkert mindre og mindre snø i skogen også. Flere turmulighetene åpner seg.

Nå har Ester vært inne og spist. Vi skal ut på kveldstur hvert øyeblikk, og så er jeg klar for å legge meg ganske tidlig i kveld. Må snu døgnet i riktig retning igjen. Det blir fort alt for seine kvelder i Hokksund.

God helg😚

10 kommentarer
    1. Da vi giftet oss så bodde vi i en blokk ved en trafikkert vei…Sov som en stein..
      Så bygde vi hus og flyttet på landet, da slet jeg til å begynne med, med all stillheten. Vanskelig å sove rett og slett.

      Men du kos deg hjemme og nyt turer fri for snø og kos deg i sola! God fredag og klem.

      1. Det er ikke så mye bråk i Hokksund. Bare litt flere lyder og folk enn her hjemme. Foretrekker stillheten jeg også. Godt jeg kan veksle litt ja😃
        Fortsatt god helg😚

    2. Jeg bor sånn til at går jeg den ene veien, kommer jeg på landet, går jeg motsatt vei, kommer jeg til byen. Og alt i gangavstand.
      Du er heldig sånn, som kan velge om du vil ha stillhet eller livlighet 🙂
      Og heldig med mannen din er du jammen også ♥
      Ønsker deg en herlig helg ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg