TILBAKE MED NY SVEIS

Det ble ei lang pause på meg på bloggen nå. Jeg har svevet rundt i tåkeheimen den siste uka. Det som stort sett har foregått daglig er soving og middagslaging.

Blodyrykket har jeg nesten gitt opp å måle. Det går fra for høyt til for lavt om hverandre, og jeg har vært svimmel, trøtt og svimete i hodet.

Etter en lang ettermiddagslur i går fikk jeg ordnet en jobb som jeg MÅTTE ta.  Jeg ribbet, rensket og gjorde klar en stor fugl til fryseren. Ekkel jobb, men jeg klarte det. Den hadde hengt noen dager i uthuset til mørning. Vi fikk den av en kamerat, og kunne jo ikke si nei takk til det. Det var mye mat på den.

Jeg sto lenge og holdt på med fjærplukking, oppdeling og vasking av fuglen. Ei stund etter at jeg var ferdig med jobben tok jeg blodtrykket for en sjekk siden det var noen dager siden siste måling. Da var det NORMALT!!

Dagen før, på tirsdag, hadde jeg en etterlengtet frisørtime. Det var første dagen jeg var utafor døra siden storhandelen på torsdag uka før. Og det skal jeg si var godt.

Jeg fikk mer farge i håret og en god klipp. De siste gangene har jeg farget håret hos frisøren. Hun har funnet en lysere og bedre fargeblanding enn det jeg kan finne selv i butikken. Så nå blir jeg gradvis lysere i håret for hver gang etterveksten blir tatt. 

Etter frisøren hentet mannen meg og vi tok et besøk hos min mor da vi først var nedafor i Hokksund. Begge sønnene mine dukket opp også, så fikk vi en prat med dem samtidig. Nå er det bare et besøk hos datteren min og barnebarna som mangler. Der har det vært sykdom i tur og orden ei stund. Men nå er alle friske og alle har testet negativt på Corona. 

 

Ha en fin dag da😚

10 kommentarer
    1. Tenkte å blogge litt i dag etter et langt opphold jeg også.. Bloggen er jo heldigvis bare en hobby ! Ser ut som en kledelig hårfarge til deg.. <3 Ønsker deg en fin dag videre <3

    2. Så fint du er tilbake. 🙂 Jeg har vært sengeliggende selv endel denne uka.. Håper du blir bedre.
      Bra de testet negativt. Gratulerer med ny klipp, og så lyst tror jeg aldri jeg har sett håret ditt tidligere. 😀 Hvilken farge er din naturlige? Blir spennende fremover med hårfargingen da 🙂 Ha en fin dag.

      1. Vi får håpe på stigende form begge to😊
        Jeg har alltid vært veldig mørk i håret. Men nå er det blitt mer grått enn mørkt, derfor vil jeg prøve å få en lysere farge sånn at jeg slipper den voldsomme kontrasten på etterveksten😁. Det er veldig uvant..hehe.

    3. Skikkelig fin på håret! Deilig med en stopp i blogginga når man ikke er helt frisk. Da blir det fugl på dere en dag til middag skjønner jeg! Aldri spist noe annet enn kylling, kalkun og litt and på kinesisk restaurant! Klem..

      1. Tusen takk😊
        Det er nok ikke så lenge til det blir fugl på menyen nei. Det er veldig godt med villt. Det er bare de siste årene jeg har spist mye av det, og jeg liker det bedre og bedre😁

    4. Fin sveis! Jeg har også vært hos frisøren og fått ryddet litt på toppen. Klipp og farge. 🙂
      Fint med normalt blodtrykk, da, innimellom! 😀

      1. Tusen takk😊
        Var det ikke godt å få fiksa på sveisen?? Syns det er like godt hver gang jeg😊

        I dag har jeg ikke målt trykket. Jeg satser på at det er bra nå også jeg. Jeg har i hvertfall vært våken i hele dag😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg