Thaimat i Hokksund.

I går fikk jeg være med å lage Thaisuppe sammen med min svigerdatter. Det var gøy å se hvordan suppa ble laget. Kjøttbollene i suppa laget vi også selv. Så det tok litt tid. Da vi endelig kunne sette oss å spise den kom min bror og svigerinne inn døra. De fikk også smake.

Den ble god. 

Min svigerinne er også fra Thailand, og disse to syns det er artig å holde på sammen på kjøkkenet og lage mat fra sitt eget land. Så de satte i gang med en ny rett med det samme vi hadde spist. De laget bananer innbakt i en blandig av kokos, rismel, sesamfrø, litt bakepulver og sukker.  Det var kjempegodt!! Jeg var ute på kjøkkenet og fikk knipset noen  bilder mens de holdt på.

Tilslutt ble de frityrstekt.  Jeg glemte å ta bilde etter at de ble tatt ut av kjelen. Dette er noe jeg har lyst til å prøve hjemme en gang. Jeg må bare få skrevet opp sånn nogenlunde blandingsforhold av alle ingrediensene. 

Til slutt, utover kvelden, laget de enda en ting. Noen runde boller fylt med et eller annet som smakte søtt. Disse var også stekt i olje. Gode de også. Det var meningen at min svigerdatter og jeg skulle laget disse sammen i går. Men jeg lot Thaidamene ha kjøkkenet for seg selv. Jeg fikk bli med å lage suppen. Det holdt egentlig i massevis for meg i løpet av en dag.

I dag tror jeg at jeg skal sy litt. Maskinen har ikke blitt tatt i bruk her nede enda. Jeg har slitt litt med magen etter at jeg har begynt med enda en ny medesin. 

Ha en fin søndag😚

#thaimat

 

6 kommentarer
    1. Nå ble jeg nesten litt misunnelig på deg altså, for jeg elsker Thai mai og Asiatisk mat generelt. Velger heller det om jeg skal ut med venner, og jeg påvirke hvor vi skal gå 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg