TENKE, TENKE, TENKE

Etter et par møkkadager, er jeg oppe og går igjen i dag. I hvert fall foreløpig. Masse planer ruller inn mens jeg sitter her med kaffekoppen. Men det som må stå øverst på lista er å få tatt en dusj. Ser jo ut akkurat som jeg har følt meg de siste dagene.

Sola skinner og det er lyst å fint ute, må prøve og utnytte lyset til noe fornuftig. Men jeg har veldig lyst til å lese over det jeg har skrevet så langt i romanen min, og da må jeg sitte inne. Det er ikke godt å se noe på pc`n ute i sola. 

Det er ei stund siden jeg har skrevet noe i den nå. Så det hadde vært gøy å kommet litt videre på den. Jeg har jo mesteparten av historien i hodet, men det er ikke så lett å få alt riktig på “papiret” Det kommer til å ta lang tid. Heldigvis har jeg det ikke travelt. Det får bli i mitt eget tempo 🙂

Jeg har lest litt her og der om hvordan man bør skrive og ikke…pluss masse annet om det å skrive en roman. Det er masse som skal inn i en stakkars sliten hjerne. Jeg må nok bare skrive og skrive, og rette opp etterhvert. 

Jeg har også lest en del om Indie-forfattere, noe jeg aldri hadde hørt om. De gir ut bøker i eget forlag. Det er nemlig ikke lett å få noe godtatt hos andre forlag. 

En Indie-forfatter som har gitt ut bok nr 2 nå, er Deveny. Les om henne og hennes bøker HER

Hun har faktisk vært så snill og sett på begynnelsen av det jeg skriver 🙂

Jeg har bestilt den siste boka hennes i en bokhandler forrige uke. Og forhåpentligvis kommer mannen min hjem med den senere i dag. 

Jeg gleder meg til å lese hennes sterke historie.

 

Nå er det dusjen på meg.

Ha en fin dag.

 

#skrivekløe #roman #forfatterspire #deveny

 

9 kommentarer
    1. Så koselig at du skriver om meg. Jeg har et råd til deg. Du må skrive og skrive, få historien ut, så kan du slipe og pusse på den senere. Det er viktigst å få presset ut det du har i hodet. Det er ikke så viktig å få alt perfekt med en gang.

      1. Åh..Takk for rådet. Det var godt å høre. da blir det litt lettere å komme i gang igjen 🙂
        Selvfølgelig måtte jeg skrive om deg og bøkene dine, det er bare hyggelig 🙂
        Boka di kommer inn til bokhandelen senere i dag. Den var ikke kommet da mannen min var innom.

    2. God dusjings! Og lykke til med skriverier! Ja, få det ut av hodet og ned på trykk 😊 Mye som tar form mens du har tastaturet foran deg. ❤️

    3. God dusjings! Og lykke til med skriverier! Ja, få det skrevet ned! 😊 Mye som tar form når du har tastaturet foran deg ❤️

    4. Håper ikke dusjen tok piffen av deg for resten av den dagen. 😉 Jeg har hatt noen tålig greie dager en stund nå. Sliten ja, og dusje gidder jeg ikke daglig lengre. Selv ikke etter lange turer. Holder med vaskeklut innimellom. 😉 Lykke til med skrivinga. Spennende. Jeg har også bestilt boka til Deveny, men det tar visst til tid å få den. Bestilte via en nettbokhandel. Sløv vettu, vil helst ha alt levert hjem. Merkelig at den ikke er kommet enda.

    5. Dusjinga tok litt av piffen fra meg ja. Og attpåtil måtte jeg bli med ut på noen ærender også etterpå. Blandt annet for å høre om boka var kommet med varene til bokhandelen i løpet av ettermiddagen. Men det hadde den ikke. Jeg skulle få melding da den kom. Men jeg har jo ikke hatt telefon på noen dager. Så tenkte det var best å sjekke.innom.
      Håper den kommer snart
      God bedring til deg😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg