Taco i Krøderen, og Korona i Hokksund.

I går ble vi bedt på taco hos min bonusdatter og -svigersønn. Svigersønnen hadde bursdag på lørdag og mannen har i dag. Det ble på en måte feiring av begge to på en gang det. Det var lurt.

Det er noen mndr siden de flyttet fra Drammen og oppover i vår retning. Faktisk var det første gangen jeg var der i går etter at de flyttet inn. Og det er ganske flaut når det ikke tar mer enn 20 minutter og kjøre over til dem.

De hadde fått det skikkelig koselig der borte. Jeg hadde på forhånd bare sett huset utvendig en gang før de flyttet inn, og en videofilm som de hadde filmet innvendig av alle de tomme rommene.

Jeg glemte helt å ta bilder av all den gode maten før vi spiste. Hele bordet var dekket av alt som tenkes kan til taco. Om vi ble en  smule overmette? …JA! Men faktisk klarte jeg å styre meg bittelitt, enda så innmari godt det var, for jeg vet hvor trøtt jeg blir etter et måltid. Og vi fikk beskjed om at vi MÅTTE ha plass til kaker også litt senere.

Mannen derimot klarte ikke dét.  Han sovnet i sittende stilling med Esther i fanget en halvtimes tid. Det var ikke så farlig, for vi skulle se på Farmen-finalen mens vi var der, og det har han ikke sett en eneste episode av.

Da vi reiste over skogen fra Presfoss til Krøderen snødde det temmelig bra her hjemme. Så jeg ble litt bekymra for hjemturen vi skulle ha senere på kvelden. Heldigvis snødde det mindre på den andre sida, og det værste snøværet fulgte ikke etter oss over dit. Så det gikk helt fint å kjøre hjem igjen.

Jeģ ble nok litt oppspilt etter å ha vært ute av døra og på besøk, for det har bare blitt et par korte dubber på meg i løpet av natta.

Det er ikke ofte jeg er med på noe lenger. Jeg orker rett og slett ikke tanken. Skal jeg besøke noen blir det en tur ned til min mor i Hokksund. Og da blir jeg der noen dager. Der ser jeg eldstesønn og svigerdatter også, de har jo bodd hos henne i flere år nå. Yngstemann har flyttet et stykke lenger bort i gata der, så han stikker som regel innom en tur da jeg er der. Ofte spiser han middag sammen med oss en av dagene.

Datteren min og barnebarna bor også i Hokksund. Men der er de opptatte alle mann. Det hender en sjelden gang jeg stikker innom da jeg er på vei hjemover hvis formen ikke er helt på bånn, og de tilfeldigvis er hjemme. Sånn er det med barn i skolealder. Veldig travle år. Lekser, treninger, og venner. De siste 2-3 ukene har de hatt korona alle sammen i tur og orden. På samme tid har yngstemann og kameraten han bor med også  hatt det, og nå er det i full gang hos mellomstemann og svigerdatter. Da gjenstår det bare min mor av alle mine i Hokksund. Hun var ikke blitt syk da jeg snakket med henne i går. De andre to testet positivt tirdag og torsdag. Hun kan ha flaks og slippe unna. De går ikke så mye oppå hvetandre. Det gjenstår å se de nærmeste dagene. Jeg tenker jeg holder meg unna Hokksund minst ei uke til for sikkerhets skyld.

 

Nå begynner jeg å bli sulten jeg, så her blir det jammen tidlig frokost i dag. 

 

Ha en fin ny uke😚

5 kommentarer
    1. God morgen 🙂
      Man blir sliten av å være sosial – det er helt sikkert…
      Den koronaen ja…. man får gjøre sitt beste for å ikke bli smittet men…

      Lag deg en fin mandag 🙂

    2. dei unge har det travelt ja ,og korona ja ,har selv et barnebarn på 14 som nå ligger med korona for andre gang ,en svigersønn også så det har kommet til familien ,en må bare håpe ingen får alvorlig sykdom.
      Taco er godt men jeg greier skjelden mer en to stk ,det er mat som metter mye

    3. Ikke greit når sykdommer herjer i familien. Man kan bli utmattet av alt. Men ellers, koselig å treffe familien og kose med mat:)

    4. God kveld 😊
      Alltid hyggelig å kunne dra på besøk til familien. Håper din mor slipper unna . Selv om man ikke blir så syk, er det jo en fordel å slippe unna.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg