Sylting og påskevær.

Jeg er glad hodet er på plass igjen i dag. Og ikke kjenner jeg noe til arbeidet som ble gjort i tanna mi i dag heller. Så i dag var noe av det første jeg gjorde da jeg våknet å gjøre meg klar til ukeshandling.  Jeg hadde handleliste klar til  både Spar og Kiwi.

Da handlinga var gjort i begge butikkene var det nesten påskevær ute, og jeg kunne ikke la være å gå en tur før jeg reiste hjem. I går ble det ikke en eneste kilometer på meg. Så det var godt å få med meg litt over 1 i sola i dag. Ikke så mye, men det var deilig med en luftetur før en sein frokost.

 

Senere i dag, etter forrige innlegg her, ble det kokt syltetøy av 3 kg bringebær fra fryseren til min mor. 

 

Mesteparten av dette skal ned igjen dit. Ett glass vil jeg nok ha igjen her. Dette er bær som min svigerdatter plukket i sommer. Hun syns syltetøyet var godt da jeg kokte noen glass av alt det hun kom hjem med på slutten av perioden med bringebærplukking. Alt er spist opp av den kokerunden.

Vi må nok ta en kikk til i fryseren der nede for å se om vi har klart å bruke opp alt av bær nå, eller om det har gjemt seg mer innimellom andre ting. Hun skal helt sikkert plukke bringebær igjen i år også. 

 

KOS DEG MED KVELDEN ❤

4 kommentarer
    1. Skikkelig påskestemning hos deg i dag.🤩🌞
      Da er det godt å komme seg ut.
      Hjemmelaget bringebærsyltetøy er skikkelig godt.🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg