SVAR PÅ SPØRSMÅLSRUNDE

Her kommer spørsmålene og svarene på spørsmålsrunden 🙂

1. HVA GJØR DU FOR Å LAGE DEG EN FIN DAG?

Da prøver jeg å ikke legge en en eneste plan. Tar dagen som den kommer. Og gjør bare det jeg har lyst til der og da.

2. HAR DU NOEN FOBIER?

Nei, det har jeg heldigvis ikke. 

3. HVA ER DIN FAVORITTÅRSTID?

Jeg liker vår, sommer og høst. Men jeg er nok mest glad i høsten. Da lufta blir frisk og god. Masse fine farger dukker opp ute, og det er deilig å sitte med levende lys og god varme inne.

4. HVOR KOMMER DU FRA? 

Jeg er født i Drammen, etter barneskolen og i det voksne liv har jeg bodd i Hokksund. Og i de senere årene har jeg havnet lenger og lenger oppover. Nå har jeg havnet i Prestfoss i Sigdal.

5. HVOR LIKER DU Å VÆRE? I BYEN/PÅ LANDET, PÅ FJELLET/ VED SJØEN/I SKOGEN, ALENE/SAMMEN MED ANDRE , INNE/UTE. I HVILKET ROM HJEMME.

Tja Jeg liker meg best på landet. Men en bytur i ny og er greit.

Nå som jeg er godt voksen vil jeg si jeg trives best i skogen. Jeg koser meg veldig i eget selskap, men vil gjerne ha mannen min rundt meg . Venninner og familie er også koselig å treffe innimellom. Vår, sommer og høst liker jeg meg best ute. Og hjemme er det stua og kjøkkenet som er favorittene . På kjøkkenet lager jeg mat og baker. I stua slapper jeg av med tv, ei god bok, håndarbeid eller som nå for tiden, mest på pc’n med skriveprosjektet mitt. Jeg har også et eget hobbyrom, men der er det mest søm jeg holder på med. Det har blitt ei stund siden nå forresten. Burde sikkert satt meg der i fred og ro med skrivingen:-)

6. HVOR HAR DU LÆRT Å LAGE ALL DEN GODE MATEN DU VISER FREM?

Jeg har lært mye av min far, som elsket og lage mat . Jeg har også gått 1 år på husstellskole en gang i tiden. Der lærte vi veldig mye om å lage mat fra bunnen av. Masse grunnoppskrifter og god gammeldags Norsk mat. Vi lærte  tilogmed og sette opp regnestykker over alle indegriensene vi brukte på en middag. Noen ganger skulle vi lage retter til lavest mulig pris. Kjekt å lære. Det var ikke snakk om å kaste noe den gangen..det ble brukt til noe senere. Og det har jeg fortsatt med. Nyttig lærdom .

7. SKRIVER DU?

Ja, jeg prøver 🙂

TAKK TIL DERE SOM STILTE SPØRSMÅLENE OG FIKK MEG TIL Å TENKE LITT OVER SAKER OG TING. 

HÅPER SVARENE ER GODKJENT 😁

Ha du fin ny uke.

 

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Ikke blogga på et par dager, så innlegget men fikk ikke stilt spørsmål..men artig å se svara du har her..Litt «rart» du har vokstopp i nærheten av her jeg bor..Også så artig at faren din var glad i matlaging..Mamma som lagde det meste av mat i mitt barndomshjem, men pappa skar alltid opp kjøtt og var flink å hjelpe til i huset ellers.. Vakker blomst ! Fin ny uke til deg også 🤗

    2. Fin måte å bli litt kjent på dette 🙂 Fin-dag mentaliteten er den samme som min 🙂

      Min pappa likte også å lage mat. Det var min mamma som hadde styringen på kjøkkenet, men pappa hadde sine ting han likte godt å lage han også. Og så likte han å bake gjærbakst. Så han gjorde det, mens mamma bakte kaker 🙂
      Det kom frem litt gode minner for meg med å lese her hos deg denne gangen 🙂
      Tusen takk for innblikket 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg