STOR HAGE

Hagen vår er alt for stor! Det tar evigheter å klippe plenen. I går ettermiddag og kveld tro jeg til og hjalp til jeg også. Mannen kan ikke gå rundt med den klipperen alene hver gang. Men vi får se på det som trim og trening. Gjennomsvette blir vi i hvertfall.

Skulle jo selvfølgelig hatt en sitteklipper her. Vi hadde det den første sommeren. Men det var tydeligvis ikke noe godt kjøp. Det røyk både det ene og det andre i tur og orden på den. Så da får vi bare klare oss med vanlige gressklippere.  Vi har i det minste 2 stk av det, så vi kan gå med hver vår noen ganger.

Det er bare den ene det er oppsamler på, og det er det beste egentlig. Vi ser jo nesten at gresset gror mens vi sitter ute. Og det er ikke så pent når det ligger igjen løst gress over alt hvis gresset blir for langt før klipping.

Oppsamleren må tømmes jevn og trutt, så jeg skal love dere det er trening! 

 

Dette er bare én del av plenen. Det som er mørkest grønt ble klippet 2 dager før jeg begynte på den øverste delen i går. Så da ser dere hvor fort det vokser til igjen.

Mannen gjerdet inn brudespireaen og rododendronen tidligere i våres. Det er masse fugler og fugleunger som holder til inne i buskaset der, og Dino er innmari opptatt av å sleike på fuglemøkka der inne. Nå får han ikke tak i hverken fugler eller møkk.

 

I går kveld begynte mannen med husvasken utvendig på den siste veggen, frontveggen, så nå kan jeg snart plante tomatplantene i jorda. De har ventet alt for lenge egentlig, så jeg håper de blir glade nå når de får stor plass. Urtekasse laget han også i fjor. Den som er flyttet mitt ut på plenen for øyeblikket. Både den og gjerdet må beises eller males.

Han måtte reise fra alt i dag. Men jeg håper han rekker å komme forbi bedet mitt i løpet av kvelden med husvasken. Da er mye gjort. 

 

Den store paprikaplanten fra i fjor venter også på å få plass der.

 

Med sommer og stor hage er det alltid noe å finne på.

Ha en flott dag😙

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Dere har sannelig mye å henge fingrene i og holde på med utendørs! 😀 Flott hage, og sikkert mye moro. Men mye arbeid også! Ser dere har fint vær. Vi er lovt sol og varme til helga her hos oss også. 🙂

      1. Ja.. den er kjempestor. Når vi en gang skal flytte blir det ikke sååå stor hage😊
        Vi bare leier her😊
        Det er gøy å titte i andres hager ja😊
        Klem til deg😙

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg