Startet rolig med hekling.

I dag er det en helt annen temperatur ute enn det har vært på lenge. Ei stund etter at jeg gikk inn i går kveld hølja regnet ned flere ganger, det kom noen kraftige vindkuler, og det buldra og smalt fra torden ei god stund. Jeg hadde dratt for alle gardiner og lå og halvsov.  Så jeg la ikke merke til om det lyna i nærheten. Det må det jo ha gjort, for tordenen skralla bra høyt. Jeg var så trøtt at jeg orket ikke bry meg. Heldigvis er ikke Esther ( bikkja ) redd for tordenvær heller.

Så med friskere luft og en lett blanding av hvitt, blått, grått, og veldig mørkt grått på himmelen, er det faktisk joggebuksevær her foreløpig. I hele juni har den stort sett ikke blitt brukt. Det har vært skjørt eller shorts som har vært den daglige outfiten. Det er det man kaller sommer det.

Med joggebukse, og til og med tykke sokker på beina tullet jeg et pledd rundt meg og rigget meg til med hekling. 

Mannen stressa rundt for å fikse det ødelagte dekket på bilen min, og div andre ting jeg ikke helt klarte å få med meg hva var. Jeg konsentrerte meg heller iherdig om håndarbeidet mitt. Det ble for mye forskjellig og for mye tempo for en stakkar som nettopp hadde slått opp gluggene og prøvde å ta en kaffekopp i fred og ro. Han hadde jo vært våken i timesvis, som vanlig, og sikkert hatt både en og to molbotimer for seg selv. 

Det ikke så mye av gangen jeg hekler. Jeg finner stadig på noe annet jeg skulle ha gjort også. Men det vokser….. sakte men sikkert.

Det blir nok endel innesysler i dag tenker jeg. Rydde og sortere en masse klær og andre ting som ikke er blitt brukt de siste siste årene. Dét er planen i dag.

Håper det blir en god del jeg kan kaste, gi bort, eller selge. Noe må ut av huset i hvertfall. Det er ALT for mye her!!

Ha en fin dag😚

 

 

 

4 kommentarer
    1. Kjempekoselig med oppdatering fra deg 😊

      Kjedelig med ødelagt dekk da! Håper du får fikset det.

      I går åpnet alle himmelens sluser seg, og det bøttet ned som bare det! Det var forfriskende. Meldt torden og lyn i dag også, og det er klamt ute.

      Ønsker deg en kjempefin onsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg