SPICY FISKESUPPE

I dag har jeg lekt på kjøkkenet igjen.

Resultatet ble en litt spicy fiskesuppe med veldig god smak😊 

Jeg handlet litt på måfå til påsken. Så jeg brukte det jeg fant av råvarer og kryddererier.

  • ca 500 g lettsaltet torsk
  • 10 små poteter
  • 4 gulrøtter
  • ca 2 l vann
  • 1/4 purre
  • 3 knuste hvitløksfedd
  • 3 ts salt
  • 1/2 ts pepper
  • 1 ts timian
  • 2 ts persille
  • 1 toppa ts ingefær
  • 1 ss tomatpuré 
  • 1 ts chilipowder
  • 50 g margarin
  • 4 ts sitronsaft
  • En liten klype sukker
  • 3 øser av fiskekraften som fisken ble trekt i.

Ha poteter og gulrøtter først i vannet. Tilsett resten av indegriensene, og la det småkoke til alt er mørt og godt blandet.

Trekk fisken i en annen kjele i mellomtiden. Da den deler seg  lett når du stikker kniven borti,er den ferdig. ( ca 10 min)

Tilsett fisken i biter, og hell over 3 øser av fiskekraften. La det stå og godgjøre seg ei lita stund. 

Vi spiste den med flatbrød til😊

Men hvitløksbaguetter hadde sikkert vært enda bedre😊

 

Nam- nam!!

Vel bekomme😁

 

#fiskesuppe #torsk #middagsforslag #middagstips #sundtoggodt #sunnmat

 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg