Søvnproblemer har ødelagt et par dager for meg.

Hei, hei….her er jeg igjen. Ei natt uten søvn for et par dager siden har ødelagt 2 dager for meg. Dagen etter ei søvnløs natt er jeg helt zoombie. Men jeg hadde sagt at jeg skulle komme ned til min mor og bytte stuegardiner for henne og samtidig lage middag til oss som pleier å være der. Så jeg tvang meg nedover og tenkte at jeg skulle finne noe i fryseren der med en gang jeg kom, og så begynne på gardinene.

Den planen gikk i vasken. For der var min bror og svigerinne. Syns ikke akkurat jeg kunne gå løs på gardinene da. Ikke var det plass til å holde på med det heller med så mange i stua.

 Maten visste jeg ikke hva jeg skulle gjøre med. Jeg viste bare at jeg ikke orket å begynne på middag til 7 stk. Det ville blitt bare kaos, og jeg var nok svingstang i hodet allerede lenge før jrg dro nedover. Det endte med at jeg flata ut på sofaen, og bare ønsket at jeg var hjemme hos meg selv og kunne lukket øynene.

Det gikk så mange timer at de fleste var skrubbsultne etterhvert. Gutta boys reiste til slutt ut sammen med en kamerat for å spise gatekjøkkenmat. Og til oss som fortsatt var der bestilte min mor pizza. Jeg lengtet bare hjem. Jeg kunne laget meg middag hjemme i full fart og krabbet under dyna. Men det smakte med pizza da den endelig kom nesten 1 time etter bestilling.

Egentlig skulle jeg sett på Farmen-finalen sammen med min mor. Den reiste jeg hjem og så på hos meg selv. Jeg hadde ikke sjans til å holde ut lenger der nede da klokka var blitt så mye som 21. Finalen begynte klokka 20, men den var det ingen vits i å sette på med stua full av folk. Da var det bedre å vente til jeg kom hjem. Jeg liker å få fulgt med når det er noe jeg skal se på. Hjemme kan jeg sette det på når jeg vil resten av kvelden og hele uka etter.

Heldigvis klarte jeg å sovne en gang tidlig på natta etterpå. Men da jeg først fikk sove var det umulig å våkne igjen. Så dagen i går gikk jeg også i svimeland, da jeg langt ut på dagen prøvde å få opp øynene.

Jeg var nødt til å komme meg på apoteket før de skulle stenge, ellers hadde jeg holdt meg hjemme hele dagen. Prøvde meg på en liten gåtur fra parkeringa på senteret, men jeg klarte ikke 1 km engang. Bedre enn ingenting i det minste.

Middag fikk jeg laget utpå kvelden. Sprøstekte makrellfileter. Det smakte godt.

 

Og enda senere utover kvelden strikket jeg ferdig det lille som sto igjen på fortykket på genseren til meg selv, og fikk lagt opp og begynt såvidt på bakstykke.

I natt har jeg sovet i normalt antall timer, og med cpapen.  Så i dag er jeg mer oppegående og opplagt igjen. Så mye tull med søvnen er veldig slitsom. Jeg er fortsatt litt ullen i hodet, men slapper av med strikketøy og klesvask i stillheten helt for meg selv. 

 

Det begynner å bli tid for å sette i gang med  middagen nå kjenner jeg. Og en gang i løpet av kvelden skal jeg prøve meg på en tur ut for å samle km.

 

HA EN FIN KVELD ❤️

 

8 kommentarer
    1. Det er veldig slitsomt når søvnrytmen blir ødelagt, og ja man merker det både en og to dager etterpå. Slet litt med søvnen natt til i går, og var litt zoombie selv i går. Håper du får en fin kveld, klem 🤗

      1. Det tærer å med for lite søvn. Det går fort et par dager før man føler seg nogenlunde oppegående igjen etter ei søvnløs natt. Håper du får sove godt i natt..klem 🙂

    2. Det er så tungt å ikke sove om natta.
      Man blir jo helt utslått!
      Godt at du fikk en bedre natt.
      Lekre farger på genseren du strikker på.🤩🧶

      1. Tusen takk 😊 Ja man blir rett og slett fysisk dårlig av søvnmangel. Jeg fikk noen timer i natt også heldigvis 👍
        Ha en god natt…klem 🫠

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg