Søt frokost… og lest i arkivet

Mannen ble ikke så lenge borte i dag. Og da han kom hjem fra kjøreturen hadde han med det som ble frokosten min 😊 mmm… skolebrød!!

Det smakte godt det, til kaffekoppen. Formen kjentes grei ut så langt. Jeg satt jo for det meste og kosa meg med strikketøyet. Men jeg slapp ikke unna en lang lur på sofaen, ei stund etter den overraskende frokosten. 2 timer ble det faktisk. Men da følte jeg meg ganske så opplagt og klar til en tur i butikken etterpå .

Tenkte det var lurt å få det unnagjort før jeg skulle gå over alle plantene med vannkanna, og slappe av med mer strikking.

Men butikkturen tok en del lenger tid enn det som var min plan. Vi skulle innom et nabopar med ei gassflaske. Og da ble vi sittende der.

Det var jo finalen i The Voice i kveld. Og den ville jeg ha med meg. Det endte med at vi måtte sette programmet på pause mens vi grilla i superfart. Var ikke hjemme før halv åtte. Så min dagsplan gikk i vasken. Rakk å vanne mens vi bytta på å snu og passe på maten.

Masse grønnsaker med smør, salt og hvitløkskrydder i folie. Og et par ostesnitzler til hver.  Pakka de i folie også jeg. Kjekt med gassgrill. Da går det unna😊

Det må vel kanskje sies at jeg ikke var tidlig oppe dag. 10 ca… Og frokosten kom kjørende ved 12-tida. Med sofa-luren i tillegg ble det ikke så mange timer igjen til både handling, besøk, grilling, vanning og strikking før klokka var 20.00 og tv-programmet begynte.

Så i dag gikk det utover strikkesokkene til mannen. Men han var nok likeglad med akkurat det. Han hadde lyst til å bli sittende å skravle hos naboene.

Greit nok da. Vi kan jo ikke være helt a-sosiale heller. Formen min holdt seg bra helt til etter maten. Da sneik hodepinen seg på igjen og noe av svimmelhet dukket opp. Men det kan ikke sammenlignes med sånn det har vært de siste dagene. Er nok på bedringens vei igjen😊

Dessuten var jeg så smart at jeg leste en del av mine egne innlegg  i arkivet under kategorien: Bipolar. Og der så jeg at disse symptomene med svimmelhet, bomull i hodet, masse søvn pluss diverse, stadig går igjen. Jeg glemmer fort hvordan det var da jeg er på opptur igjen. Det er noe av grunnen til at jeg skriver denne bloggen..  å kunne gå tilbake å lese hvordan ting og tang er i perioder. Både på godt og vondt.

 

#bipolar #psykiskhelse #oppogned #svimmelhet #blogg #arkiv #grillmat #grillgrønnsaker

 

 

 

4 kommentarer
    1. Tenkte meg det, at det er sykdommen din. Slår ut i mye dritt. Men det går oppover nå? Føler deg litt bedre? Skolebrød så deilig ut…Bra frokost det 🙂 snill mann som passer på deg. Klem herfra.

      1. Ja.. Det et mye dritt med den, nå går det bedre igjen i hvert fall😊
        Jeg er heldig som har en snill mann ja 😍
        Kos dere masse med bloggtreffet❤

    2. Jeg er oppe før fuglene jeg 😀 for å vekke dem liksom. I dag kl 05:30 Helt sprøtt. Men sånn er det, og jeg er KLAR som et egg med en gang jeg våkner, ikke noe surr liksom 😀 Jeg startet dagen i dag med kaffe. Og så har jeg tatt et glutenfritt rundstykke etterpå. Nå er det pakking og sminke og så på bloggtreff 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg