SOPP, RESTER OG SPAGETTI

Kveldens middag ble nettopp som overskriften sier. Jeg hadde igjen litt svinesteik fra i går, tørket steinsopp, og frosne kantareller. Da ble det en middag ut av dette. Den tørkede steinsoppen måtte ligge i vann ei stund og bløte seg opp, og kantarellene måtte tine. Så var de klare for steikepanna.

Stekte de godt med mye smør, salt og litt pepper, før jeg hadde i hakket løk. Delte resten av steika i terninger og lot bitene bli med i panna de siste minuttene. Den lille skvetten med sjy som ikke ble med i sausen i går, gikk samme vei. Så var alle restene borte 😊 

Samtidig kokte spagettien. Og da alt var plassert på tallerkenen smakte det perfekt med sweet chilisaus over😁

 

Velbekomme😊

 

 

#spagetti #sopp #steinsopp #kantarell #middagstips #middag #rester #dagensmiddag #soppmiddag

7 kommentarer
    1. Når jeg ser kantareller, kjenner jeg lukta av stekt kantarell. Eksen lagde seg alltid det på brødskive, og dessverre så er ikke jeg så glad i det.
      Selv om det ser veldig godt ut. 😀
      God lørdag! 🙂

      1. Jeg har måttet venne meg til smaken😊 Siden det var så spennende å begynne med denne sopp-plukkinga må jeg jo spise det også. Nå syns jeg det er godt. Steinsoppen er aller best😁
        Ha en fin lørdag du også😚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg