SØNDAGSBESØK

I går var det søndag, og min venninne hadde frihelg og delvis fri fra stall og hest. Da ble det tid til en venninnedag hos meg😊 Det ble masse skravling og kaffe. Og middagsmenyen var denne:

 

Ferdig marinert indrefilet av svin, kokte poteter… med skall, sånn skrelling gidder vi ikke😁 og fløtegratinerte grønnsaker. Tenkte det var greit med Norsk mat da jeg hadde besøk. I hvert fall ikke trå til med det nye krydderet jeg har tatt i bruk i det siste.  Dessuten var det tilbud på svinefilet på Spar, min nærmeste butikk. 100,- pr kilo.

I dag blir det et eller annet med strimlet kyllingfilet til middag. Mannen handlet et par pakker med dét og et par pakker med lammelår i skiver fra 50 %-disken på Kiwi i helga. Flink gutt😁 Begynner å bli dressert nå😍

 

For moro skyld målte hun blodtrykket sitt med apparatet jeg har. Hun trodde det var kanskje 3 år siden det var skjekket noen sted sist. Under første måling ble armen nesten kvalt…..alt for stramt festet, så hun lettet nesten på stolen her😂 Resultat : Noe for høyt både på over- og undertrykk. Så vi tok et nytt forsøk. Fortsatt for høyt på overtrykket. Dét hadde hun ikke regnet med. Så heretter blir det måling hver gang hun er her😊

Men gjett hvem som hadde fint resultat da??? JEG😃😃 …Så her begynner det å gå seg til.

Jeg klarte å holde meg sittende oppreist i alle timene hun var her.  Selv om jeg hadde holdt på og ordnet litt her før hun kom, og kokkelerte middagen mens vi skravla på kjøkkenet….. Så her har det gått sakte men sikkert fremover de siste dagene.

 

I dag har det gått mye tid på telefoner. Noen dager er nesten så man skulle hatt headset på seg. Har pusla med noe annet småtteri også. Og jeg har spist både frokost og lunsj og tatt medisinene mine. Nå har jeg tenkt til å lese noen sider i boka jeg holder på med. Da kan det nok hende det blir en liten høneblund, men det får ikke hjelpe. Jeg er fornøyd jeg nå. Og mannen kommer nok ikke hjem til middag ennå.

HA EN FIN ETTERMIDDAG OG KVELD😚

5 kommentarer
    1. Oj…ja det er deilig middag. Bra du fikk kosa deg med skravling og kaffe med venninne 🙂
      Jeg skreller alltid poteter før koking, men mange som ikke gjør det. Min bror er sånn som deg. Tror aldri jeg har fått middag der med poteter uten skrell….hehe….Selv på julaften koker han med skrellet på <3

    2. Godt å høre at du er i bedre form, at det er på vei oppover med helsen 🙂 OG kjempekoselig med besøk da. Venner er også helsebringende <3

    3. så kjekt å lese att det begynner å normalisere seg med deg,har sett etter deg men ikke sett innlegga,er vel litt slik om en ikke er innpå på en dag eller to,da forsvinner en litt langt ned på listen .Kekt å hygge seg ilag med ei god venninne og spise god mat sammen,så ønsker eg deg fortsatt god bedring fremover

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg