Søndagen skal være hviledag for meg.

I dag skal jeg ha en hviledag. Flaks at det er søndag da.

Det ble mye vi holdt på med her i Hokksund i går. Vinduspuss og gardinbytte i stua først på dagen. Og da min sønn og svigerdatter (fra Thailand) kom hjem etter handletur, hadde hun veldig lyst til å prøve kjøkkenmaskinen. Hun har aldri brukt den før. Så jeg hadde lovet at vi kunne prøve den sammen da jeg kom denne gangen. Hun ville så gjerne lage  kjøttboller fra bunnen av. Med smaker de bruker der nede. Hun hadde funnet en fremgangsmåte og ingredienser på you tube.

Ingrediensene ble hatt i på slump. Vi smakte oss frem til vi var fornøyde med smaken.

Vi ble veldig fornøyde, og hun var mektig imponert over kjøkkenmaskinen. Vi laget av 4 pk svinekjøttdeig i går. Og det var litt av en prosess. Den kan jeg skrive mer om senere.

Vi koste oss med kjøttboller, salat og sweet chili sauce da vi endelig ble ferdige.

Etterpå ville hun lage en ting til. Det var dampet ris, i en blanding av kokt kokosmelk, litt maismel og sukker med kokos-smak. Jeg tror hun sa det var brukt blomstene fra kokostrærne. Ikke selve kokosnøttene. Det var et veldig godt sukker i hvertfall. Kjøpt i en Asia- butikk. Visstnok veldig dyrt, så hun fylte på med litt vanlig sukker også. Og litt salt. Dette ble en en slags søt og god risgrøt.

Ved siden av skulle det være mango. Gule, saftige og søte.  Også fra Asiatisk butikk. De vi får i vanlig dagligvare her til lands, kan ikke sammenlignes med disse her.

Så etter minst 4 timer på kjøkkenet spiste vi dette som en dessert.

 

I dag er det sønnen min som skal stå for kjøkkentjenesten. Da blir det taco.

 

Jeg har kommet i gang igjen med en strikketopp til min mor. Den har blitt liggende ei god stund. Alt for lenge. Det vil jammen meg si 3 år det…uff..Hun skulle få den på 75 årsdagen. I slutten av Juli blir hun 78!!

Nå skal den bli ferdig.

Jeg strikket meg tom for garn i går. Men googlet meg frem til hvor det var å få kjøpt, og fikk bestilt mer. Så i dag skal jeg kun sitte og feste tråder på det som er strikket. Det må jo gjøres det også. 

Ellers skal jeg bare gjøre det jeg orker og har lyst til.

Ønsker deg en rolig søndag😙

 

6 kommentarer
    1. Kjempefine bilder, og maten ser jo nydelig ut 😊

      Jeg har fått beskjed fra PT om å ha 2 hviledager. En av de to hviledagene skal jeg ha fullstendig fri, mens den andre kan jeg gå en rolig tur. Jeg tok hviledagen min i går.

      Det er kjempegodt å gjøre avslappende ting på hviledagene mine.

      Kjempefin topp da! Nydelig farge på den.

      Ønsker deg en kjempefin søndag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja mango er godt. Og med den søte risen til var det ekstra godt😃
        Jeg gleder meg til å bli ferdig med toppen og se hvordan den passer henne😊

    2. Søndagen min har vært rolig, med mye sol. Håper søndagen din også ble fin! Høres veldig koselig ut med matlagiing på kjøkkenet sammen med din thailandske svigerinne! 🙂

      1. Godt du har hatt en rolig søndag i Spania😊
        Det ble rolig på meg også. Det ble noen timers aktivitet på lørdag, med vinduspuss, gardinbytte og masse matlaging. Det er gøy å lære og lage noen Thairetter😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg