SØNDAG OG HVILEDAG

Så bra at det var søndag i går.  Jeg trengte tydeligvis at det var det. Gjøre ingenting, med samvittigheten i behold.

Jeg sov dårlig natt til i går, natt til i dag også forresten. Men i dag skal jeg fungere mer håper jeg.

Kjøkkenet er førsteprioritet. Der ser det ut som lynet har slått ned. Hmm…..kanskje det er nettopp det som har skjedd?? Det var jo et forferdelig tordenvær her en dag. Uansett hva som har skjedd må jeg trå til der aller først.

I går laget jeg middag da jeg ble sulten nok, tidlig på kvelden. En pakke med kylling-kjøttdeig lå i kjøleskapet og ventet på å bli brukt. Natta før hadde jeg tenkt ut hva den skulle bli til. Noe jeg aldri har prøvd før, fant jeg ut.

Jeg fant frem et par nykål og hyssing. Blandet sammen kjøttdeigen med det jeg tenkte kunne passe. Og pakket de så godt jeg kunne inn i kålen. Oppskriften kan jeg ta senere i dag. Kjøkkenet skriker etter hjelp NÅ! 

Middagen ble ikke værst den. Det ble bare litt mye koriander i den. Det er vi egentlig ikke noe glad i noen av oss.  Men jeg har tross alt koriander i min lille kjøkkenhage. Da må den jo brukes til noe. 

Her er resultatet. 

 

Og resultatet etter middagen var at jeg ikke kom meg opp av sofaen resten av kvelden. Dermed hopet det seg opp etter kokkeleringen.

Jeg kjente at hodet var rart, sånn det egentlig ofte er. Men i går trodde jeg at jeg bare var trøtt hele dagen. Så trøtt at jeg ikke klarte å lese en gang. (Middagen var det eneste jeg klarte å få til i går). 

Helt til jeg kom på at jeg kanskje skulle ta en skjekk av blodtrykket. Joda… det var alt for lavt… 88/46. Kanskje ikke så rart jeg var uggen og trøtt. Hadde sikkert ikke fått i meg nok vann i løpet av dagen. Jeg glemte å passe på. Det må jeg huske i dag. Har fortsatt lavt trykk, men ikke sååå ille som i går kveld.

Pass på nok drikke folkens!! Det er viktig!! 

Ha en fin mandag 😚 Jeg må gå til det skrikende kjøkkenet mitt 😊

 

 

5 kommentarer
    1. Lykke til med kjøkkenet. Jeg har akkurat satt på en oppvaskmaskin. Det blodtrykket var litt vel lavt.
      Koriander pleier å gro villig. Jeg er veldig glad i det, men smaken kan bli litt vel dominerende. I gjesteboka mi står det at den er fin å bruke i loffedeig. Jeg har prøvd det, og loffen gikk ned på høykant. Prøv det, da er ikke smaken så dominerende. Jeg pleier å ta med litt andre krydder jeg har i kjøkkenhagen også. Slik som gressløk, dill, persille, timian…

    2. Jeg hadde også en sånn grusomt trøtt dag i går..litt bedre i dag..men fortsatt “susete”.. men jeg pleier å ha fint blodtrykk..God bedring til deg <3 Maten ser veeeeldig god ut..kålrulletter har jeg ikke smakt på mange år… Fin ny uke til deg <3

    3. Ser veldig god ut denne middagen her altså…Det fikk jeg lyst til å lage en dag. For det er godt!
      Håper du har fått ryddet og fikset…Rotete kjøkken må ryddes….Det er det rommet jeg rydder mest i 🙂 God bedring og klem fra meg…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg