SØNDAG OG FRIDAG.

Gjett om det var godt med en fridag fra pakking og flyttevask i går da?

Det var det vettu. Jeg holdt på å sovne flere ganger i løpet av dagen, men klarte å holde meg våken. Hadde jo lovt å komme ned til Hokksund for å lage mat og spise der i løpet av kvelden. 

Jeg heklet noen runder på det som ser ut til å bli et putetrekk før jeg dro.

Ser du paprikaplanta i vinduet? Den har to røde paprikaer nå. De er ikke akkurat kjempestore, men paprika er det.

Hekletøy og symaskin ble med nedover til Hokksund i går kveld. Jeg skulle legge opp ei bukse for yngstemann. Det fikk jeg heldigvis gjort, mens et helt stekebrett med kyllinglår sto og gjorde seg ferdig i ovnen.

Etterpå var det å lage familiens spesielle kyllingsaus som sto på programmet. Den spiser vi sammen med taffel stikks. Meget spesielt, men vi love it.

En klesvask hadde jeg med nedover i går også. Den ble med hjem igjen ferdig vasket. Jeg har ikke fått meg ny vaskemaskinen enda. Får prøve å få kjøpt en i løpet av uka. Min mor skulle hjelpe meg med det. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten hjelp fra henne den siste måneden. Granbarhytte uten strøm kanskje??

Bare jeg kommer over denne kneika og blir ferdig med alt som har med Prestfoss å gjøre, kommer alt til å bli mye bedre.

Jeg hadde tatt med meg noen avleggere og potter nedover også. Det var mye jeg skulle huske på i går. Utrolig nok klarte jeg å huske alt. All blomsterjorda mi har fått plass der nede.

Jeg hadde tenkt til å plante der nede, med det holdt med å være sydame og kokk. Å være gartner i tillegg ble litt mye å rekke i løpet av en kveld. Det var tross alt Farmen og tvekamp på tv. Det er ganske viktig. Det er både min mor og jeg enige om.

Så avleggerene og en sekk med jord ble med hjem. Den kan stå på ute på verandaen. Så har jeg den klar her til våren.

Jeg regner med at jeg må ta en tur oppover til huset igjen i dag. Jeg gruer meg!! Men det må til.

HA EN FIN DAG ♥ 

10 kommentarer

Siste innlegg