Sommerkveld som husmor

Nå begynner det å bli deilig temperatur ute. Sola er borte fra uteplassen og mannen tok med Dino en tur på skauen.

Hvis han er heldig får han hilse på sin nye lekekamerat der oppe😊. Han traff jo ei lita frøken på ei hytte der sist. I mellomtiden skal jeg bruke kvelden som husmor. Brøddeigen er endelig satt , og jeg har masse strikking jeg må få gjort.  Enda ei jaktlue er bestilt😁 Heldigvis er det ei stund til luene skal i bruk ennå, så jeg har litt tid på meg.

Det har rett og slett vært for varmt til å gjøre noe som helst i dag. Dessuten er ikke nattesøvnen mye å skryte av for tiden. Og formen er deretter.  Men nå spiser jeg normalt igjen i det minste. Det var litt av en sjau vi kom hjem med fra turen vår, min venninne og jeg.

Her sitter vi og aner fred og ingen fare. Spiser frokost og koser oss utenfor rommet vi hadde leid i Eidfjord. Før turen hjemover startet. Lite viste vi om at det ble vårt nest siste måltid på noen dager.

Vi skrev meldinger på telefonen med hverandre dagen etter. Orket rett å slett ikke å prate. Og da hadde hun fått en idé om at saftis kunne smake. Vi holdt på å tørste ihjel begge 2 nemlig. Jeg lå og fablet om å drikke det iskalde vannet fra Vøringsfossen vi hadde vært og sett på tidligere i uka.

Hun hadde sendt sin mor avgårde for å handle is, og da hun nevnte det var jeg rask med å sende beskjed til mannen om at jeg også ville ha is. Det smakte kaldt og godt😁 Vannmelon gikk det også an å få i seg etterhvert.

Nå som brød og alt annet, tilogmed kaffe de siste 2-3 dagene, går fint, skal det bli godt med nybakt brød og ekte geitost. Kjøpte med ost på Ustaoset 😊 Den var dyr.. Men en liten suvenir fra turen som jeg ville smake på.

Vel…jeg får fortsette med brødbaksten jeg da på fredagskvelden. Nå er det på tide å elte om deigen og få den i formene.

Ha en fin kveld😚

 

#sommer #brødbakst #husmor #strikking #vøringsfossen

 

6 kommentarer
    1. Bra du er i form igjen. Synd at noen slike koselige dager. Skulle ende slik. Bare tråkig.
      Flotte bilder hos deg. Høres godt ut med det brødet og den nye osten da. Best å kjøpe med ting som er spiselige.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg