Søm, og lukeparkering.

Jeg kom meg opp i nogenlunde tid i dag. Skulle jo sy vettu. Og det har jeg gjort.

I hvertfall et par timer har jeg rukket å holde på med prosjektet. Men det tar tid. Det er ikke bare syingen som tar tid. Hver eneste søm skal strykes også, før jeg går videre. Og noen ganger slår maskinen seg vrang. Spesielt den falske overlock-sømmen jeg har sydd med i dag har vært litt plundrete. Nå er jeg snart i mål med overlockingen av de lange lengdene …heldigvis.

Jeg måtte reise fra alt sammen da klokka ble så mye at vi måtte til Drammen for øyelegetime. Der gikk det heldigvis bra denne gangen. Regnbuehinne-betennelsen har roet seg masse. Det går rette veien nå.

Nå er jeg i gang med en enkel kokkelering på kjøkkenet samtidig som jeg skriver her. Det har vært mye jeg skulle rekke i løpet av denne dagen. Jeg har et håp om å rekke bittelitt til på syprosjektet før tv- kvelden  begynner. Hvis ikke, så kommer det en dag i morgen også.

Og forresten jeg må få skryte av lukeparkeringa mi i Drammen i dag. Det er noe jeg aldri får til. Jeg kjører alltid inn med fronten først. Og der blir jeg stående å lirke meg frem og tilbake ca ALT for mange ganger. Uten at jeg kommer så mange cm av gangen nærmere fortauskanten, eller hva det nå enn er som er der. Det er flere som har en god underholdningsstund da jeg prøver meg på det der.

For aller første gang prøvde jeg å rygge inn. Og jeg hadde så griseflaks at han som sto parkert bak meg plutselig skulle kjøre. Lyste det FARE lang vei av både bilen og meg tro?? Borte ble han i hverfall. Og jeg kunne rygge meg ganske pent på plass.

Jeg skal ha for at jeg turde å prøve meg i det minste. 

Ha en fin kveld😚

5 kommentarer
    1. Den parkeringen ser jo skikkelig bra ut. Jammen var du flink. Jeg lukeparkerer alltid med rygging. Jeg hadde en god kjørelærer som forklarte meg trinn for trinn hvordan jeg best skulle gjøre det. Og det sitter enda.
      Flink er du som syr også. Jeg skulle ønske jeg kunne sy fortsatt, men det har jeg måttet gi meg helt med.
      Det jeg beundrer mest her, er at du fikk satt deg til å sy en stund før du skulle avgårde til øyelege. Der har noe gått galt med meg de siste årene. For skal jeg noe, så klarer jeg ikke slappe av og samle meg før jeg er ferdig med det jeg skulle ut på. Rett og slett blir jeg for stresset. Så jeg beundrer ALLE som får gjort masse før en avtale de gjerne har om ettermiddagen. Jeg klarte det bedre før i tiden.
      Fine kvelden til deg ♥

    2. Jeg er elendig på å lukeparkere, og gjør det bare hvis jeg absolutt må. Jeg fikser alt annet med bilkjøring mm, men å rygge inn på en smal plass er ikke min greie. Så bra at syprosjektet vokser, selv med litt plunder 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg