SOLFROKOST, DATTER OG GRØNN PLANTE

Hei, hei… Jeg har vært våken noen timer jeg nå altså😉 Det ble litt sein frokost på meg. Mannen kokte egg som han ville ha med seg avgårde som niste i dag. På det nybakte brødet jeg stekte i går kveld. Fikk sånn skryt av det atte😃 Så da ble det en sein solfrokost på meg da han hadde reist. 

Grovt brød med solsikkefrø..nam nam.

Opvaskmasinen er ferdig .Og nå er vaskemaskinen satt i gang . Det er da noe. Selv om jeg ikke akkurat har rakettfart enda, så kan ikke formen den siste uka sammenlignes med høsten og resten av vinteten. Jeg kjenner STOR forskjell😃

Jeg har pratet med datteren min i telefonen ei stund mens oppvaskmaskinen gjorde seg ferdig.  Det er travelt der i huset. Nå skulle hun hvert øyeblikk hente ungene på skolen, før hun selv skal på jobb. Jeg må innrømme at jeg er glad jeg ikke har den tiden der lenger. Stress, stress, stress. Helgivis jobber hun ikke så mye, men har mer enn nok å henge fingrene i alikevel. Dessuten er hun født som (durasell-kanin) både i kroppen og i munnen 😁 Nøyaktig 24 timer var det stille fra henne etter fødselen. Da var det brått slutt, og siden har det aldri vært stille mer…hehe. Armer og bein går i ett sammen med munnen. Ordneopp-frøken har hun vært i alle år. Helt siden hun var liten og fikk småbrødre. Flinke dattera mi😍

 

Over til den grønne planta da. Jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle ta avlegger av denne her.

Planten heter Monstera ( vindusblad) , den har sikkert flere navn også.  Jeg hadde aldri hørt noen av disse navnene før jeg googlet i går.

Jeg fant ikke noe som kunne ligne avleggere på den, så jeg tok sjansen og bare klippet av en stilk. Nå har jeg satt den i en vase med vann og skal vente tålmodig noen uker. Jeg leste et sted at det kunne ta opp til 8 uker. Hvis jeg har gjort det riktig da. Spennende prosjekt er det i hvertfall 😃 Det kommer nok oppdatering her etterhvert om hvordan det går med den. 

ØNSKER ALLE EN FIN DAG😚

 

 

#monstera #grønnplante #avleggere

 

4 kommentarer
    1. Det er kjempegodt med hardkokt egg på ferskt brød ♥ Jeg hadde det i helga.
      Og jeg skal følge med på planteprosjektet. Håper du får til avlegger. Kjekk prosess det 🙂
      Godt at datteren din er en dame med futt og tiltak. Det er nok mange som setter pris på det ♥
      Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg