SOLBÆRA BLE TIL SYLTETØY

Det ble ikke store fangsten med bær i år. Jeg fikk 800 gram bær ut av solbærbusken. Og ripsen har fuglene tatt. Epletreet er like dårlig i år som i fjor.  Det er synd, for de eplene ble det veldig godt syltetøy av.

Nå har jeg kokt det lille jeg hadde av solbær, og jeg fikk to glass.

 

Min mor er vist glad i solbærsyltetøy, så da blir det ene glasset med på campingen på torsdag. Vi tar noen dager igjen der borte, hun og jeg. Med bøker og håndarbeid.

Jeg har satt en rundstykkedeig også i dag. Den er snart klar til å bakes ut.

Så i dag blir det ferske rundstykker med nykokt syltetøy når mannen kommer hjem.

Ha en fortsatt fin dag😚

7 kommentarer
      1. Der er ikke noe jeg pleier å spise heller. Men siden det er en busk her må jeg jo bruke det som er på den. Det lille her blir helt sikkert spist opp😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg