Sol ute, sol inne

I dag var jeg våken såpass tidlig at jeg fikk med meg noen timer med sol. Fikk påskefølele av å sitte ute med kaffekoppen for første gang i år.

Jeg tenkte jeg kunne sitte ute med strikketøyet og slappe av ei stund mens bikkjene var ute. Men jeg var faktisk ganske pigg, så i stedet ble det full lufting og frisk luft i stua, blomster ble vannet, oppvask ryddet og en runde med vedbæring.

Mannen pusla med sitt ute. Og vi tok en ny kaffekopp sammen i sola før jeg laget en sein lunsj. lenge er det lenge siden jeg har vært oppegående på en gang.

Planen var å koke egg, men mannen hadde mer lyst på speilegg. Vannkjelen ble derfor bytta ut med stekepanne. I kjøleskapet sto det også en kjele med rester av kokt spagetti fra forrigedagens middag.  Kjøttdeigblandingen som hadde ligget på toppen var borte. Den hadde jeg nemlig tatt på et par skiver som nattmat. Derfor sto den enslige spaggetien igjen.

I stedet for å kaste den slang jeg den i panna også. Strødde over litt hvitløkspulver og blandet i litt ferdig revet ost fra en åpnet pose. Må bruke opp det man har vet du. 

 

Dette ble jo bærre lækkert. 

Det ble små soler på tallerkenen også. Etter at maten var fortært var det slutt på piggheten. Har sovet litt nå i ettermiddag, og sett et par program på tv.

Fornøyd er jeg med dagen. Et lite fremskritt syns jeg.

Ha en fin fredagskveld😙

6 kommentarer

Siste innlegg