SOL I DAG OGSÅ

Jeg sov litt for lenge på formiddagen i dag. Plundrer med å sovne skikkelig på natta igjen. Men det går bra. Jeg har noen pigge timer i løpet av dagen i hverfall. Ca 4 tilsammen. Det er bedre enn 0 timer. 

Sola skinner i dag også. Jeg rakk akkurat å sette meg ut i 10 minutter, bare for å få litt frisk luft og kjenne sola i ansiktet. Nå er den allerede på vei bak åsen og gjemmer seg snart. Greit nok. Jeg rakk det.

Rakk også 5-6 runder på det som skal bli et sokkepar til meg selv. Sokk nr 1 er ferdig. Det tar sin tid med sirupfarta som er på mor her i huset for tida.

 

Dino og Ester fikk være ute å snuse på vårværet i dag også.

Nå har de lagt seg godt til rette inne sammen med meg. Det er tid for en sofahvil. Jeg spiste nemlig rett før jeg satte meg ut. Og nå har jeg funnet ut at blodtrykket faller så fort jeg har spist. 

Da er det bare å kapitulere og legge seg ned. Derfor venter jeg lengst mulig før jeg spiser, og gjør noe fornuftig den stunda jeg er nogenlunde pigg, før jeg fyller magen med mat.

Blodet strømmer til magesekken og har nok å jobbe der. Det blir for lite til resten av kroppen ei god stund, og blodyrykket raser nedover. Det mente legen, og det har jeg lest meg til selv også. Da har jeg en forklaring på det lave blodtrykket og trøttheten som oppstår etter hvert måltid. Jeg får bare leve på lavgir og finne meg i det til blodtrykket forhåpentligvis blir stabilisert. 

Senere i dag….og før middagen blir spist skal det lukte såpe av gulvene her. Det er planen for denne søndagen. Det er lov å håpe. Oppvaskmaskinen tar for øyeblikket oppvaska i hvertfall.

Ha en fin søndag 😙

6 kommentarer
    1. Ja, nå er det skikkelig deilig om dagen 🙂 Jeg og Karidansen har vært og gått tur i finværet 🙂 Det minner om vår. Må bare passe på å ikke ta av for MYE klær, og bli syk. 😀 Håper du får vasket da 🙂 Jeg orket ikke noe vask i dag. GJorde litt forrige helg 😀 Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg