Småporjsoner til fryseren.

Fredag stekte vi opp mengder med farsekaker, og noen former med kjøttpudding. Mesteparten gikk i fryseren.  Men vi har spist farsekaker til middag både fredag og i går.

I går laget jeg en en stor porsjon med kål- og gulrotstuing som tilbehør.

Resten av stuingen delte vi opp i små porsjoner og puttet i fryseren. Akkurat passe porsjoner så min mor kan ta opp og ha ferdig tilbehør til noen av middagene sine.

 Jeg tror det kan være lurt å begynne å lage ferdig små retter som hun bare kan hente i fryseren. Hun er ikke like ivrig på kjøkkenet som meg og min bror. Dessuten er det ikke alle som syns det er gøy å lage middag bare til seg selv.

Kanskje hun spiser middag oftere da. Fryseren hennes er som regel full. Så det er bare å velge å vrake fra den og lage klart noe i porsjoner. Sønnen  min og svigerdatteren min bor jo her, og da alle handler blir den fort full. 

Både svigerdatteren og sønnen min lager mat, men det er ikke alt hun spiser av det. Det blir en del Thaimat.

Da vi rotet i fryseren i går tok vi opp et par ørreter. De har vi stekt til frokost i dag. Det er godt på skiva.

I dag blir det ferdig grilla kyllinglår fra frysren til middag. Det er også noe som er kjekt å ha der. Bare å ta opp det antallet som passer. 

 

I kveld skal jeg hjem igjen, og da er mannen hjemme også. Det blir bra.

Ha en fin dag😚

8 kommentarer
    1. Deilig mat det her.. Kjekt å lage litt ekstra å putte i fryseren.. og så fint at du tenker på moren din også <3 Før lagde jeg mer store porsjoner når jeg først var i gang.. Her i leiligheten har vi bare en liten fryser.. så nå blir det mest å lage og spise med en gang… Ha en fortsatt fin dag <3

      1. Vi har bare et par små frysere hjemme vi også Dårlig med lagringsplass til frossenmat. Men i Hokksund , hos min mor er det en diiiger fryser😊

    2. Så kjekt med middagsporsjoner til mamma i fryseren. Da blir det lettvint for henne og lage middag.
      Blir kjekt og få gubben hjem tenker jeg.

      1. Ja nå kan hun ordne seg lettvinte middager😊 Jeg skal lage opp mer neste gang jeg skal dit 😊
        Det var godt å få mannen hjem nå ja😃
        Han har vært lenge borte nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg