SMALT HODET I BAKKEN

I går kveld var det et forferdelig vindvær her på campingen.  Og da jeg skulle lukke opp ytterdøra oppe på doen blåste døra ut av hendene på meg.

I et forsøk på å holde den igjen før den smalt i veggen utenfor fulgte jeg med døra ut. Jeg mista både døra og fotfeste og snubla ned “trappa”. Plutselig smalt jeg bakhodet i grusen og lå så lang jeg var. I kort kjole…ikke noe imponerende syn vil jeg tro, hvis noen hadde sett det.

Noen sekunder skjønte jeg ingenting annet enn at jeg fikk innmari vondt i hodet og i den ene skinka. På et merkelig vis kom jeg meg etterhvert opp på beina igjen. Fikk støtta meg i  stolpen og vasken der ute og kom meg  svimmel og kvalm inn og fikk satt meg ned på doen.

Skinka mi svei no innmari, og jeg fant ut at jeg blødde, men heldigvis ikke mye. Hodet dunka forferdelig. Jeg var litt usikker på om jeg klarte å gå ned til vogna igjen.

Jeg satt ei stund og fikk summet meg.  Så måtte jeg skjekke med papir i bakhodet for å se om jeg blødde der også. Det gjorde jeg heldigvis ikke.

Halvveis ned til vogna igjen kom jeg på at jeg antageligvis hadde hatt på meg brillene da jeg datt. Jeg gjorde et svakt forsøk på å finne dem før noen kom til å tråkke på dem. Men måtte gi opp.

Min mor ble med opp igjen med lommelykt. Og hun fikk se dem ganske mye lenger bort enn der jeg landa brått og brutalt.

Det var en skikkelig smell i bakken siden de spratt så langt bort.

Jeg kjenner det godt i hodet i dag også. Noe skallebank, svimmel og småkvalm. Ikke umulig det ble en liten hjernerystelse. Skinka svir ikke fullt så mye i dag.  Jeg skjekka med selvutløser på kameraet for å se hvordan såret så ut i går kveld.  Det var et skrubbsår like bredt som planken i trappa.  Ikke noen dype kutt. Phu..så slapp vi i hvertfall å reise til legevakta så seint på kvelden.

Men sånn med en gang er det neimen ikke godt å kjenne hvor mye man har ødelagt seg.

I dag kjennes det i nakken også. Men alt dette er ting som går seg til igjen.

Mannen lurer på om han er nødt til å skaffe meg ei spesialdrakt av noe slag som jeg bør gå med. Enten det, eller øve på fallteknikk.

Nå vil jeg legge meg om ikke alt for lenge. Kanskje hodet er bedre i morgen. 

Ha ei god natt😚

4 kommentarer
    1. Det hørtes veldig ekkelt ut og så fort gjort er det. Får håpe det ikke blir noen senplager. Selv om skrubbsår og skallebank er ille nok. God bedring og trøsteklem.

    2. Uff, så fælt. Det med hodet, ja det kan bli ristet litt. Men jammen bra vi har så HARD skalle, det hjelper mye når vi får ting i hodet, faller eller annet. God bedring <3

      1. Jeg gjorde nok det.
        Drakt må skaffes tror jeg. Holdt på å gå på hodet da jeg sto opp i dag også. Ei dør redda meg. Jeg fikk litt støtte av den før den smalt igjen. Hvis du også ramler rundt stadig vekk, må vi kanskje finne opp ei sånn spesialdrakt sammen😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg