Smådulling med planter

mandag var min mor og jeg på et hagesenter. Hun ville kjøpe noe mens jeg var der, så jeg kunne plante.

Jeg kjøpte et par ting selv også. To små Begonia som jeg visste passet i en dobbel-potte jeg har. En hengeplante til ei potte som henger på veggen ute, en pose med blomsterfrø, og ei stor flaske blomstergjødsel.

Plantene inne fikk vann og gjødsel med en gang jeg kom hjem i går. Jeg skulle tatt med meg noen potter hjem fra min mor, men det klarte jeg å glemme. Det var dumt. Jeg MÅ huske dem neste gang jeg er der. B.la var det ei stor potte jeg skulle hatt til denne grønne planten. Monstera, eller også kalt Vindusblad.

Den vokser snart ut av potta den står i nå.

Det samme gjorde den grønne saken under her. Jeg vet ikke hva den heter. Den var bitteliten, og var med i ei blomstergruppe jeg fikk en gang. Jeg plukket den ut av gruppa da resten av blomstene visnet og døde.

Nå har den blitt stor og fin, og fikk flytte over i ny og større potte for 2. gang.

Her står den og koser seg i rosa- og gull mundur sammen med Begoniane som passet perfekt i dobbel-potta de var tiltenkt.

Den skal inn i vinduskarmen igjen. Begoniane skal få stå å pynte bordet ute. 

Ha en fin dag, og dull litt med plantene dine😙

 

#monstera #begonia #grønneplanter

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg