Sliten og trett, god og mett.

Det ble fiskesuppe i kveld. Med flatbrød ved siden av.  Nå er jeg god og mett og veldig trett.

Posesuppe er helt greit når man fyller på med en del ekstra.  Dette er Lofoten fiskesuppe, med rester av mandelpoteter og brokkoli fra middagen går, en pk frossen seifilet i biter, en boks erter og gulrøtter, en skvett ekstra med vann og melk og tilslutt en dæsj fløte. 

Tidligere i dag fant jeg frem en juleduk og fikk på plass både den og julestjerna jeg kjøpte før helga. Ting tar tid, med en helt ubrukelig form for tiden. Attpåtil har jeg sagt ja til å ha julemiddag her på torsdag.

Yngstemann ringte her en dag og lurte på om det var mulig å bestille en førjulsmiddag til seg selv og kameraten han bor sammen med. De ønsket seg full julemeny. Ribbe, medisterkaker, julepølse, og alt som hører til. Det kunne jeg jo ikke si nei til. Det er bare koselig at de har lyst til å komme. 

Så i ettermiddag, etter en lang hvil,  kom jeg meg ut i bilen og kjørte til butikken. Hele menyen fikk jeg handlet.

I morgen formiddag må jeg blande og steke medisterkaker. Ribba er grei. Jeg kjøpte en som var ferdig krydret, og ikke frossen.

Antagelig kommer min mor også, og kanskje eldtstemann. Svigerdatteren min jobber kvelden, så hun får ikke blitt med.

Vi får se hvor mange vi blir. Jeg tror jeg har handlet nok mat uansett. 

Nå er det natta på meg. Håper på en god natts søvn. 

Ønsker deg det samme😚

11 kommentarer

Siste innlegg