Sliten i går, men likevel ble det kveldstur.

Det ble for det meste sofasliting på meg i går, sammen med tv’n. Jeg orka ikke å strikke en gang. Det eneste jeg var ute av sofaen for var å lage frokost og lunsj langt på dag, og sette i gang Mr. Kenwodd med en brøddeig. Han ble matet med en pose ferdig melblanding pluss gjær og vann. Så utpå kvelden fikk jeg brød jeg har til en fryktelig sein frokost i dag. Resten ble fryser-mat.

MEN….da jeg hadde tatt meg sammen og skrevet ferdig innlegget om Sjokolade Salongen og besøket der på torsdsg, kjente jeg behovet for å komme meg ut på tur.

Ja faktisk, jeg begynner å bli avhengig av disse gåturene mine. Så jeg kom meg i klærne, tok bilen bort til sentrum, og derfra la jeg i vei i en deilig kveldstemperatur. Omtrent 1 rød grad.

Før jeg visste ordet av det var nesten 1  kilometer tilbakelagt. Selv om det ikke var det beste underlaget å gå på gikk det greit. Jeg har fått meg pigger til joggeskoene mine. Det er helt noe annet å gå med enn de tunge vinterstøvlene jeg har brukt til turgåing siden nyttår.

Jeg ble ikke spesielt andpusten av å gå, så jeg fortsatte videre ut av sentrum. Jeg gikk og jeg gikk, bortover og oppover.

Her nærmer jeg meg 2 km, og bestemte meg for å vente med å snu til Stravaen viste nøyaktig 2 km. 

 

Jeg var i siget og følte at jeg bare kunne gått og gått. Men jeg måtte huske på at jeg skulle klare returen også. Jeg måtte gå samme vei tilbake, for her er jeg ikke kjent nok på sideveiene til å vite om det finnes noen runder jeg kan gå. Det er sånt jeg syns er gøy å studere på kartet etter hver tur jeg har gått. Turene mine blir merket med rødt på kartet på Stravaen og hver km blir målt. Når jeg kommer hjem koser jeg meg med å utvide kartet på telefonen og finne ut hvor jeg evt kan gå en annen gang.

Her er jeg nesten tilbake til utgangspunktet midt i sentrum.

 

Jeg hadde lyst til å gå enda lenger, men jeg begynte å kjenne det godt i knærne og fant ut at det var smartest og ikke overdrive.

Jeg kunne sette meg i bilen etter 1 times tur på 4 km, og være fornøyd med det.

Nå skal jeg pakke med meg strikkeposen og skoene med pigger og kjøre en tur til Hokksund og familien der, som avtalt. Der blir jeg til sene kvelden. Rekker nok en tur mens jeg er der.

 

HA EN FIN LØRDAG ❤️

12 kommentarer

Siste innlegg