Siste sommer med høsting fra hagen.

Jeg er hjemme igjen. Kom hjem på søndagskvelden, men har ikke kommet i gang med så veldig mye her enda. Har stort sett bare fått lagt ut litt mer på Finn. Sendte avgårde en treningsgenser i går som hadde ligget der ei god stund.

Før jeg reiste til Hokksund forrige søndag så jeg at det begynte å bli masse modne solbær og rips på buskene i hagen her. Da temperaturen ble levelig tidligere i kveld gikk jeg ut for å begynne høstingen. Jeg så det var blitt masse store fine bær på solbærbusken, så jeg begynte med den.

 

Da ryggen ikke likte seg mer hadde jeg en god kilo i bollen jeg plukket i. 

 

Jeg er nødt til å få plukket mer i morgen. Jeg kan ikke la all denne bæra gå til spille. Om det blir saft, syltetøy, eller bare rett i fryseren med det, det vet jeg ikke enda.

Dette er siste sommeren jeg skal høste fra hagen her. Neste sommer har jeg ingen anelse om hvor jeg bor. Forhåpentligvis nærmere Hokksund et sted. “Mannen” og jeg ble separert for et par uker siden, og planen er at han blir igjen her.

Ja, ja, det kan jo hende jeg reiser opp å robber bærbuskene allikevel da, hvis han blir boende her. Han har helt sikkert null planer om hverken å høste, sylte, eller safte noe av bæra.

Nå er det tid for ungkarsmiddag på meg her før det blir alt for seint på kvelden.

Ha en fin kveld ♥ 

10 kommentarer
    1. Så trist å høre dere ble separert da. Men er det det som er best for dere, så går det seg nok til. Nei, da er det ikke godt å vite hvor du bor. Håper du får et fint sted hvor du kan skape et nytt hjem 🙂 <3

      1. Jada…dette går seg til🙂 Tenker vi var ganske enige om dette jeg. Så bare alt med flytting og sånne ting går i orden etterhvert blir det bra 😊 Foreløpig er det jeg som bor i huset.

      1. Det er nok det beste for oss begge 😊 Så dette går fint, bare alt med flytting og sånn blir ferdig en eller annen gang. Vi forhaster oss ikke akkurat med det. Ting må ordnes først.
        Klem.

      1. Ja, men det er sånt som skjer. Jeg tror det blir bare godt for oss begge når alt med flytting og sånt er ferdig. Jeg skal følge med på hva som er nærheten av Hokksund ja 😊

    2. Trist for begge parter dette.❤️
      Brudd er aldri enkelt, selv om det iblant er nødvendig . Det blir en tøff tid for deg dette, med flytting og oppbrudd. Håper det blir bedre etterhvert.❤️

      1. Ja, det kan bli noen tøffe måneder før jeg lander et eller annet sted. Det værste er å ikke vite hvor jeg skal. Foreløpig er det jeg som bor her vi har bodd i 5 år,men jeg har ikke så lyst til å bli boende her oppe alene. Det er alt for mye plen som må klippes. Og for mye snø på vinteren. Jeg tror nok det blir bra bare alt blir i orden 🙂. Vi stresser ikke med noe enda 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg