SISTE FRA “SYKEHEIMEN”

Ja , vi kan vel kalle huset her for “sykeheimen” snart. Er det ikke det ene så, er det det andre. Seint i går kveld ringte vi legevakta pga hodepine, dårlig syn på et øye og alt for høyt blodtrykk. Det passerte over 200 på overtykket. Og mannen blir bekymret og sliten av dette.  Han blir redd bare jeg skal i dusjen. Og det skjønner jeg jo. Han kan jo ikke kjenne hvordan kroppen og hode mitt føles.  Det er det bare jeg selv som kan. Men han ser at jeg ikke er i slaget. At hodet henger etter ei lita stund i sittende stilling, at jeg sover alt for mye og han sier at jeg har begynt å røre mer enn jeg har pleid. Og det kan nok stemme det.

Siden synet var dårlig på det ene øyet i tillegg til blodtrykket fikk vi beskjed om at jeg nåtte komme å få skjekka det. Helst ville jeg bare få lagt meg. Men da ble det altså en drosjetur på over 1 time hver vei i stedet. Var ikke hjemme før i 2-tida tror jeg.

Trykket hadde gått ned til 170 på overtrykket da jeg kom dit, så det var tydeligvis ingen krise 😊 Men pulsen var for lav. 45. Det kan være grunnen til at jeg er så ør i hode og bare sover sa de.  Det blir  ikke transportert nok oksygen rundt i kroppen da hjertet jobber for sakte. Fikk beskjed om å halvere dosen med betablokkere og i stedet doble den nye blodtrykksmedesinen jeg fikk torsdag.  Halveringen skulle jeg begynne med allerede i dag. Men doblingen av den nye kunne jeg vente med til legetimen jeg har på torsdag. Skal ikke starte på for høy dose. Den skal økes gradvis, etter det min lege sier.  Så får vi se. Ja… også var det øyet da. Legen på legevakta mente det var en øyekatarr på gang. Ikke vet jeg. Må vel bare stole på dem. Nå er jeg så drit lei leger, medesiner, prøving og feiling med medesiner, dårlige dager og dårlig form at jeg har mest lyst til å kaste hele suppa i søpla og blåse en lang marsj i alt sammen. 

I dag gikk dagen med til soving selvfølgelig . Siden natta ble lang. Mannen vekket meg ved 16 tida. Da sto jeg opp. Eller rettere sagt. Jeg har vært våken siden da. Ble vekket klokka 9 for å svelge alt av piller og få i meg ei brødskive også.  Men da bar det rett under dyna igjen. 

Jeg har klart og slengt et lite rådyrlår i ovnen. Så vi skal få i oss middag om ikke alt for lenge. Og i morgen lurer jeg på om jeg skal høre om min mor vil ta seg en tur igjen.  På strikke og TV-dag. Hun syns det var koselig, og det syns jeg også. Ringer henne når jeg våkner i morgen jeg tenker jeg. Og nå håper jeg det snart blir noe annet å skrive om her enn sykdom og dårlig form!!

Ønsker alle en fin lørdagskveld 😚

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg