SETTE BRØDDEIG PÅ MORRAN

Måtte litt ekstra tidig opp i dag. Var nødt til å sette brøddeig. La den heve ferdig, og få den i former. Så får mannen sette de i ovnen da de er ferdig etterhevet.

Da har han ferskt brød i dag mens jeg er avgårde. 

Det er personalmøte på jobben fra 12-14 i dag. Og det er jo morsdag, så jeg tar en tur nedom mamma da møte er ferdig. 

Når man bor så mye som 40-45 min unna både jobb og familie, får man passe på å ta to fluer i en smekk.

 

Det var ikke mange timene jeg var våken i går, men jeg fikk gjort som annebe foreslo. Jeg begynte med å rydde spisestuebordet, vasket det så det luktet godt og fikk på ny duk. 

Langt utpå kvelden fikk jeg tatt en dusj også. Men da var klokka blitt så mye at jeg var stup trøtt igjen. og vi var egentlig klare for tv- kvelden.

Orket rett og slett ikke å tenke på å begynne på noe stort middagsprosjekt. Så det ble til at jeg bare tømte grønnsak-skuffen. Delte alt i biter og slang det i en kjele med vann og kjøttbuljong.

Det var faktisk en del i den skuffen.

Gulrøtter, brokkoli, løk, hvitløk, 1 stor enslig potet og purre. 

Det sto på ovnen for seg selv og kokte seg ferdig  mens vi så på tv. Og i ei pause fra programmet, kjørte jeg alt i foodprossesoren . Og vips , vi hadde suppe.  Med ferskt brød og smør er det en helt grei kveldsmat uten masse jobb. 

Nå er skuffen i kjøleskapet helt tom. Og er klar til å fylles med nye ferske grønnsaker i morgen. SMART 🙂

#grønnsaker #suppe #brøddeig # personalmøte #søndag #brukrester

 

11 kommentarer
    1. Slett ikke dumt å lage middag av det en har innimellom. Så får en brukt det opp og kan fylle på med nytt. Godt med hjemmelaget brød synes jeg, men mannen liker best kjøpebrød. Så her bakes det ikke slikt lengre. Søndagsjobbing, det har jeg alltid drevet med. Jobba skift, og da er ikke søndagene hellig eller fri. Håper du fikk en fin dag på jobb da.

      1. Mannen her elsker hjemmelaget brød. Så det blir det veldig ofte her i huset.
        Jeg jobber ikke på søndager. Jobber i butikk. Og da må vi legge personalmøtene til søndager.

    2. Hva jobber du egentlig med, siden du er på jobb i dag? Veldig greit å passe på å besøke familie når du er i nærheten 😊

      Det minnet du meg på at jeg burde også ha bakt nien brød 😊

      1. Jeg jobber på Kiwi. Så jeg har fri på søndager, men i går var det personalmøte. Og siden det bare er søndager alle har fri, må det bli på en søndag😊

    3. Mmmmm….nybakt brød ♥

      Det er sjelden jeg baker det. Blir for tungt for tiden. Men jammen er det godt når det først skjer 😀

      Høres ut som du fikk gjort litt da 🙂

      Håper du har hatt en fin dag i dag selv om du måtte på jobb 🙂

      1. Takk, jeg hadde en fin dag. Det var bare 2 timers personalmøte i går. Resten av dagen ble tilbrakt sammen med min mor og en av sønnene mine😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg