SENT MEN GODT I GANG MED DAGEN.

Jeg ble vekket av telefonen klokka 12.15 i dag. Det var min datter som ringte. Det hender ofte hun slår på tråden mens hun er på vei fra et sted til et annet, står å venter på en av ungene som skal hentes fra et eller annet sted, eller når hun er ute og går tur. Hun er travelt opptatt stort sett hele dagen. I dag har hun sendt mann og unger av gårde på hotelltur. Hun skal feire 40 årsdagen sin med med masse venninner hjemme i huset. Litt på forskudd, det er 16. Januar hun er født. At det er såååå lenge siden klarer jeg ikke helt å fatte.  Jeg tror hun er i ferd med å ta igjen meg på alder….hehe.

Jeg var temmelig fortumlet da jeg svarte i telefonen. Og da jeg spurte hvor mye klokka var, regnet jeg fort ut at jeg hadde sovet 9 timer….i strekk !! Det var på tide !! De siste nettene har jeg brukt til litt av hvert annet enn å sove. Strikke, male, drikke te, spise, og til og med et forsøk på å flette håret mitt mens jeg satt vuggende og trøtt som ei strømpe i sofaen. Men å få sove mer enn korte perioder utpå morgensida har jeg bare kunnet drømme om.

Unntatt i går natt. Da sovnet jeg tidlig på natta, ga opp igjen etter å ha ligget våken igjen fra halv 2, og sto like godt opp og kokte en kaffekopp og begynte med strikketøyet da klokka ble 4. Etter det var det ikke en eneste blund før jeg endelig sovnet i 3 tida i natt. De 9 timene med søvn jeg endelig fikk var sårt tiltrengte.

Jeg hadde igjen litt mer garn som kan toves, så til  “morgenkaffen” i dag begynte jeg på et nytt sitteunderlag. Dette blir en mindre størrelse. Jeg har ikke så mye igjen av den typen garn.

Frokosten, eller rettere sagt dagens første måltid ble havregrøt med rosiner, sukker og kanel.

 

Da den var spist gikk jeg gjennom den andre esken jeg har med garn og uferdige prosjekter,  også kalt UFOer, for å se om det muligens kunne finnes et nøste eller to jeg kunne bruke til sitteunderlaget.  Det var ikke mer igjen av den typen der heller. Nå er absolutt alt gått igjennom og jeg må finne meg i å måtte kjøpe et par nye nøster.

Det er greit det. Jeg har klart å bruke såpass mange nøster på sokker, sofapute, pannebånd, og sitteunderlag at nå klarte jeg å få plass til det jeg har igjen i én stor plastboks med lokk. Enda en tom bananeske kan kastes etter flyttinga.

Jeg er glad for hver minste ting jeg får sortert på plass, og hver minste ting jeg kan få ut og vekk fra leiligheten. Nå ha jeg brukt en del tid på å skrive dette og lese noen andres blogger. Jeg begynner å bli sulten igjen, og får begynne å tenke ut en rask middag.

 

HA EN FORTSATT FIN LØRDAG ❤

4 kommentarer
    1. Så godt å høre at du endelig fikk sove.🤗
      Høres ut som du er godt i gang med kreative prosjekter igjen. Så bra!🤩🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg