Så er det snart natta igjen.

Jeg syns dagene går så alt for fort nå som det blir tidligere og tidligere mørkt. Tidlig trøtt blir jeg også, men enda så er det plundrete og klare å sovne.

Det er en god del idéer som får florere fritt i toppen nå som ingen er i nærheten og forstyrrer meg. Jeg er nemlig fortsatt gressenke og koser meg glugg.

Kjerringtanker nevnte på bloggen sin en dag at hun skulle skrive bok. Og faktisk hadde jeg tenkt litt på den jeg begynte på for en evighet siden selv  bare dager før. Da hun skrev det gjorde jeg alvor av å finne den frem igjen. Selvfølgelig langt over leggetid. Og enda senere ble det innen jeg hadde lest i gjennom alt og redigert litt her og der.

Historien har jeg nogenlunde klar. Men det tar lang tid å skrive den og sette alt på plass. Den blir nok aldri ferdig noen gang. Men jeg ligger på nettene og prøver å finne ut noe her og noe der. Det er litt av et puslespill.

Skriveblokka ligger klar. Noen ganger syns jeg det er like greit å bare skrible ned på den først. Så skriver jeg på pc’n senere, når det begynner å ligne noe.

I dag har jeg bakt rundstykker. Måtte prøve å få hode vekk fra søm og bok et øyeblikk. Det ble 24 rundstykker med rug denne gangen. Flesteparten er lagt i fryseren. Kjekt å ha. 

 

Symesterskapet har jeg sett på mens jeg kosa meg med noen av rundstykkene. Nå venter jeg på Farmen, som kommer alt forsinka i kveld. Det er fotball på TV. Akkurat det gidder jeg sjelden å se på .

Og forresten….stoffet mitt kom allerede i dag. Jeg har det i vaskemaskinen nå. Det er best å vaske det så det er ferdig krympa før jeg begynner å klippe og sy av det. Det er nok snart klart til å henges opp.

Jeg ble veldig fornøyd med det. Bilde kommer i morra.

Jeg tror jeg har glemt alle medisinene mine i dag jeg. Hode er litt hakkete og rart.  Det pleier å bli det ut på dagen hvis det går for mange timer før jeg husker dem. Jeg har kjent det noen timer, men syns det ble seint å ta dem . De får vente til i morra nå.

Nå skal jeg se på Farmen og se om jeg får sove etterpå.

God natt😚

 

6 kommentarer
    1. Lykke til med skrivingen og alt de andre. Du er jammen flink:)
      Ja….kanskje jeg skal bruke nettene mine til skrivingen før søvnen er vanskelig å få tak i om nettene.
      Ha en fin dag:)

      1. Tusen takk😊 Det kan du gjøre vet du. Skriv så lenge du orker. Og når du blir for trøtt til å skrive kan du legge deg å drømme om resten av historien😊
        Det et så slitsomt å ikke få sove. Jeg sovner ikke før 3-4 tida om natta jeg nå. Og da er det vanskelig å stå tidlig opp dagen etter. I dag ble jeg vekket av telefonen. Ellers hadde jeg nok sovet enda.
        Ønsker deg en fin dag😚

    2. Du skal aldri si aldri, for plutselig en dag sitter du der med en ferdig bok. Jeg har ikke sett på Symesterskapet denne gangen, men leste en artikkel i går der en person kritiserte programlederen for at hun hadde kommet med negative tilbakemeldinger til samiske “Marianne”. Som gikk ut på at hun stort sett bare sydde ting med samisk tilknytning, og ikke utfordret seg selv. Du som har sett det, hva mener du?

      1. Det stemmer . Hun fikk sagt noe ltt uheldig der. “Marianne” er stolt av det samiske folket og deres kultur. Det syns jeg hun skal få lov til å være. Og plaggene hun sydde til å begynne med var preget av det. Men hvorfor ikke??? Jeg syns det var flotte plagg😍
        Angående boka har jeg skjønt såpass at det er litt av en prosess den skal i gjennom før den en gang kan gis ut. Så jeg har beregnet noen år på prosjektet😃
        Ha en fin dag😚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg